fredag 9 maj 2014

En dag inne i stan

Idag stack jag iväg in till stan för att hitta på någonting bara. Jag hade lite saker på listan att bocka av då jag sticker till Sverige på torsdag och vill ha med mig lite saker. Jag stannade bland annat vid Nespresso och köpte lite kaffe. Det blev tre olika kaffesorter, där två utav sorterna är limited edition nu för våren. De är två kaffesorter från Colombia så det ska bli spännande att pröva dem. De ska med i packningen till Sverige då jag ska lämna de där. Det finns ju ingen Nespresso butik i Göteborg eller i Kuala Lumpur så jag får köpa på mig lite granna här.

De nya kaffesorterna

Vädret är helt otroligt härligt här. Det var 25 grader och strålande sol så det var verkligen fantastiskt skönt att promenera runt inne i stan vid Sol, Gran Vía och Ópera. Åh så skönt det är just nu, jag vill dock inte att det ska bli varmare...


Jag stannade snabbt på H&M och prövade lite kläder. Prövade bland annat denna klänningen men köpte den inte. Vet inte om jag vill köpa den eller inte... Vad tycker ni? Den är lite lång men det går ju att fixa till. Den satt bra men nja jag var tvungen att fundera lite på denna innan jag köpte den.

Koralklänning på H&M

Det blev dock två andra köp på H&M. Ett turkost linne och en jättesöt kjol med lite volanger som jag kan ha sedan när jag jobbar.

Nytt sportlinne

Min nya kjol

Jag var tvungen att ta en bild igen. Det är verkligen supermysigt att gå runt här. Byggnaderna i Madrid är fantastiska och de är verkligen charmiga. Älskar det!

Vid Ópera

När jag kom hem stack jag snabbt till mataffären och där var jag med om världens mest underliga upplevelse. En man följde efter mig, gång efter gång. Det kändes jättekonstigt precis som om man var med i dolda kameran eller någonting. Han stannade liksom i mitten på en gång och bara stirrade på mig. Åh det var jätteäckligt. Tillslut gick han förbi mig och bara sa "Hola guapa" (Hej snygging) och då fick det räcka. Jag vågade ju inte göra någonting så jag bara vände mig om och gick i rask takt till mjölkdisken där det var mycket fler människor, då såg jag hur han gick till kassorna och betalade. Jag väntade tio minuter i butiken så att han var en bit ifrån butiken. När jag hade betalat och var på väg hem så såg jag honom inte någonstans alls så det var skönt. Usch vilken man, det var verkligen en obekväm situation. Jag köpte i alla fall jordgubbar och bananer i affären så jag kunde göra en jättegod smoothie när jag kom hem. Mums så god den var! Kanonbra som ett eftermiddagssnack.

Min smoothie

Till middag idag stekte jag lite lax och sedan gjorde jag en sherrysås och åt detta med ris. Mums så gott det var. Jag har inte ätit lax på hur länge sedan som helst så det var jättegott med fisk!

Laxen

Färdiga måltiden

Efter middagen satte jag på ett avsnitt utav So You Think You Can Dance och tränade medan jag kollade på det. Jag gjorde ett pass idag där jag jobbade ner från armarna till bena och gjorde massa olika övningar. Jag har ju lite mer vikter nu hemma, mamma och pappa kommer väl tycka jag är helt galen och dum som köper dessa nu när jag ska flytta om en månad, men jag vill ju träna och få en mer vältränad kropp så då måste jag ha dessa. De väger inte alls mycket heller så de kommer vara enkla att transportera sedan. De rosa väger 0,5 kg och de ska jag ha när jag springer. De gröna är 1,0 kg och de har jag när jag gör övningar då jag håller vikterna rakt ut med raka armar i en minut. De blåa är 1,5 kg och de använder jag när jag gör vanliga armövningar. Åh supernöjd med mina vikter! Använde de gröna och blåa idag när jag tränade. De rosa får bli till imorgon då jag ska eventuellt ut och springa igen.

Mina nya vikter

Träning framför TV:n

Hej och hå!

Nu har jag duschat och är fräsch igen. Nu ska jag ta en kopp te och kolla färdigt på nästa avsnitt som nu har startat. Ha en bra kväll. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar