fredag 23 maj 2014

Stort grattis på födelsedagen bästa mamma!

Idag väckte jag Fredrik på morgonen och vi stack in till mamma och sjung för henne. Tänk att mamma nu är 50 år. För några år sedan tyckte man att 50 lät jättegammalt men efter att ha sett både mamma och pappa fylla 50, så tycker man faktiskt att detta är en väldigt "ung" ålder. Vi hade bestämt oss för att öppna presenterna vid sex då alla är lite mer vakna och då kan vi fira lite mer. Jag gick och la mig i några timmar till och sedan gjorde vi oss iordning och stack i väg till One Utama vid elvatiden. Mamma ville hitta ett par skor till hennes klänning som hon ska ha på sig ikväll så vi gick in till Michael Kors och mamma hittade ett par jättefina skor som hon köpte utav pengarna hon hade fått utav farmor. Det blev en klocka också som var otroligt snygg och typiskt en "mamma" klocka med ett orange urvärk. Hon hittade verkligen fina saker!

Mamma med sina nya fina saker! 

Efter One Utama så lämnade mamma av mig på pappas kontor då jag behövde plugga lite granna för min tenta jag har nästa vecka. Jag måste klämma in när jag kan att plugga lite granna så att jag blir riktigt förberedd inför tentan. Mamma hämtade mig sedan efter två timmar och vi stack iväg till min gamla skola, MKIS, för att mamma skulle sälja halsband på en marknad de hade där. Vi körde in på skolan och det kändes lite konstigt att vara tillbaka, man får tillbaka massa gamla minnen från när man gick där. Jag hjälpte mamma att lägga upp massa halsband medan jag hälsade på gamla studenter, lärare och massa andra som jag kände igen från när jag gick där. Så kul att säga hej till alla igen!

Fina mamma

Vi var bara där i drygt en och en halv timma, sedan packade vi ihop och hämtade upp pappa som stod vid plazan. Man kunde nästan inte se honom då han bar på två gigantiska blombuketter till mamma. En var ifrån Angelika, Stanley och Stella och den andra var ifrån Madeleine, mammas bästakompis från universitetstiden.

Pappa

Vi kunde knappt se honom i baksätet heller

Jag hoppade direkt in i duschen och duschade, sedan gjorde jag iordning mig inför kvällen. Vid sex så samlades alla på balkongen för lite presentöppning men först blev det lite champagne.

Thelma, mamma och pappa

Thelma och födelsedagsbarnet

Mamma och pappa

Pappa gav mamma alla presenterna från oss tre och då började presentöppningen. Jag tror mamma blev lite chockad när hon fick kortet där det stod 50, men som sagt - det är bara ett nummer! :-)

Söta mamma

Utav mig och Fredrik fick mamma ett roséguld armband från Thomas Sabo med en liten söt berlock på.

Presenten från mig och Fredrik

Ifrån pappa fick mamma en ring ifrån Efva Attling och sedan en Michael Kors väska. Hon blev verkligen positivt överraskad och glad ifrån alla presenterna hon fick. Jättekul!

Den jättefina ringen i rött guld och med en topaz

Väskan

Vid halvåtta kom två taxibilar och körde oss till Mandarin Oriental. Mamma hade ingen aning att vi skulle dit så det var lite extra kul. Jag hade tidigare på dagen bokat bord på Mandarin Grill vilket är den bästa restaurangen i KL, den har fantastiska köttbitar!! När vi väl kom fram så blev det Cosmopolitan drinkar och sedan goda förrätter.

Fina Thelma

Söta mamma och pappa

Hela gänget: Fredrik, Claudia, Thelma, jag, pappa och mamma

Det är verkligen kul här för när man har beställt sitt kött och precis innan man får in det så får man välja vilken kniv man vill äta med. Lite rolig grej att få göra!

Vilken kniv ska man välja...?

Jag fick in en fantastisk god kött bit, wow! Den bara smälte i munnen och var tillagad helt perfekt. Åh vad god maten var! Efter vi hade ätit färdigt så kom det in en kypare som sjung fint och bar på en tårta till mamma.

Mamma blir extra firad

Fina tårtan!

Tårtan var helt lagom liten då alla var helt proppmätta efter den goda middagen. Vi lyckades alla få i oss tårtbiten och sedan var vi nog alla redo att kila hemåt. Det blev lite mer firande när vi kom hem med sedan hoppade vi alla in i våra separata sängar och somnade. Imorgon är den riktiga festen så då måste vi vara pigga också! Vilken otroligt rolig dag vi har haft. Jag är så otroligt glad att få vara här och fira denna speciella dag med mamma och resten utav familjen. Det har verkligen varit jättemysigt och hoppas att mamma har haft en kanondag och att allt hon önskar går i uppfyllelse. Massa kramar till dig den bästa mamman som finns, älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar