lördag 24 maj 2014

50-års party för mamma!

Dagen började med lite tennis. Vi träffade Kevin på banan vid elvatiden och satte igång och spela. Det är så himla roligt att spela tennis, jag saknar faktiskt detta - att kunna vara utomhus och spela racketsporter som denna. Jag kan väl kanske inte påstå att jag är särkilt bra på tennis, men jag tycker det är otroligt roligt och med den attityden så lär man väl så småningom bli bättre.

Pappa på banan

Kevin

Efter mer än två timmar tennis så var vi rätt färdiga. Pappa och jag stack hemåt och gjorde oss iordning. Vi hade nu fått i uppdrag att åka och fixa lite partydekorationer till festen inför ikväll. När vi kom fram till Publika så var det ett jättestort evenemang med massa anime figurer. Det såg för roligt ut. Det var hur mycket asiater som helst och de hade verkligen gått in för detta - att klä ut sig. Deras kostymer var hur bra som helst och det såg väldigt häftigt ut. Det var kul att se men nästan lite töntigt, men detta med anime figurer är ju någonting som är så typiskt här i Asien. Det är verkligen charmigt med olika kulturer!

Här är alla figurer!

Pappa poserade med massa olika figurer. Vi hade ingen aning om vad det var för figurer eller vilka de skulle föreställa, men de hade sina assessorer - allt från svärd till kakfat. Så kul!



När vi väl kom hem igen hade vi köpt med oss Subway mackor så vi dukade upp på balkongen och det blev lite snabb lunch. Tiden gick hur snabbt som helst och vi nu hade bara några timmar kvar tills vi behövde sticka till festlokalen. Jag hoppade in i duschen igen och fixade iordning mig. Jag hade inte min plattång med mig hit så jag fick låna en hårfön utav Fredrik (!) och platta håret med hjälp utav en borste. Man får ta vad man har! Det löste sig till slut. Jag fixade iordning mig och sminkade mig, efter en dryg timma var jag helt klar vilket var skönt då jag kunde bara ta det lugnt.

Här är jag

Mamma och jag var klara först som vanligt och snackade lite där nere. Mamma var jättefin med sina nya Michael Kors skor, klocka och klänning. Hon hade också alla smycken som hon hade fått igår på sin födelsedag. Verkligen en pingla blev hon!

Fina mamma

Mamma och jag

Vid halvsju stack vi iväg till festlokalen, Asian Terrace och hela miljön där var hur fin som helst. Jag skrattade gott när jag såg "bron" som slingrade sig vid vattnet. Här skulle alla kvinnor gå med sina klackar, jag var ju lite orolig själv med mina 14 cm höga klackar... Det gick bra dock, skönt!


Nämen där är mamma!

De hade dukat upp otroligt fint och hela stämningen i lokalen var så mysig och romantisk. Vid sju började gästerna komma och det blev mycket mingel och champagne. Jättetrevligt!

Matborden

Claudia, jag och Thelma

Mamma och jag

Jag

Alla gästerna

Vid åtta så serverades maten och då hade alla gästerna kommit. Det blev en jättetrevlig middag med mycket tal från hela våran familj och sedan två andra gäster, Anders och Keith. Maten som serverades var otroligt god också, gud vad jag har saknat asiatiskt mat!

Mamma hälsar alla välkomna

Pappa ger ett tal

Anders ger ett tal

Fredrik och jag ville också göra ett tal men jag speciellt var så himla nervös. Att stå och sjunga framför 1000 personer är inga problem, men att ge ett tal till 40 personer tycker jag är jättesvårt. Jag visste vad jag skulle säga men såklart när man står där så glömmer jag allt vad jag skulle säga och fick improvisera lite granna. Fredrik som är jättebra på att ge tal tog över och talet blev räddat. Jag tror faktiskt ingen märkte någonting då det blev jättebra i slutendan men gud så nervös jag var! Mamma blev väldigt rörd och glad i alla fall och det är ju det viktiga. Vi älskar dig!

Jag och Fredrik ger tal

Efter middagen och tårta så kom det bussar som tog oss tillbaka till lägenheten för att fortsätta festen där. Det blev bra musik och gott snack. Mamma öppnade också sina presenter hon hade fått från gästerna på festen. Jag skrattade gott när hon fick en drake! Pappa tänkte väl "åh nej, en till drake!" Jag vet inte hur många drakar mamma har hemma nu, snart kommer det väl nästan bli farligt.

Mamma och hennes nya drake

Vid fyratiden så vad jag jättetrött och det vara bara några få gäster kvar. Jag tänkte då gå och lägga mig men när jag kom upp till mitt rum så satt alla killarna där och kollade på Champions League finalen... great! Min säng hade tagits över men snällt nog så gjorde de lite plats åt mig så jag fick i alla fall ligga i min säng. Matchen höll på tills halvsex och då gick de sista gästerna. Det värsta var ju att alla sov under matchen så det var liksom nästan ingen ide att de ens skulle vara där, aja, mysigt och trevligt var väl det men jag var riktigt glad när jag fick breda ut mig själv i sängen och sova gott. Imorgon ska vi spela tennis igen, men inte fören två vilket är bra det. Godnatt och tack för en kanonkväll och dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar