söndag 18 maj 2014

Tillbaka till Madrid

Imorse vaknade jag utav en liten Stella som sprang runt utanför i hallen med sin gåstol. Hon springer hur snabbt som helst med denna och ser för gulligt ut. Jag brukar leka med henne och jaga henne lite granna, då blir hon hur glad som helst och springer undan snabbt som tusan. Det är så roligt att vara med Stella, hon liksom följer efter mig vart jag går nu så det märks att hon känner igen och vet vem jag är. Så mysigt att ha en liten kusin och Guddotter så söt och go som henne, hon är bara bäst!

Fina Stella

Det blev frukost utomhus på deras underbara terass. Underbart väder. I solen är det jättevarmt men klart i skuggan är det lite kyligt fortfarande, ändå helt fantastiskt att vi kan sitta utomhus och äta frukost! Stella satt i sin barnstol jättenöjd.

Söta Stella


Hon fick en brödbit efter hon hade ätit upp och blir helt överlycklig. Att man kan bli så glad över en liten brödbit, underbart! Hon älskar verkligen bröd!

Sötnosen!

Efter frukosten så packade jag ihop det sista och ringde farmor. Vi satte oss sedan i bilen med all packning och åkte till Kafé Marmelad som låg vid Mariaplan. Det blev jättegod kaffe där och en kanelbulle. Åh så gott det var med en riktig svensk kanelbulle! Stella fick smaka utav morotjuicen som Angelika beställde och hon kunde suga ifrån sugröret hur bra som helst. Hon gillade verkligen juicen då hon fick världens leende efter hon hade svalt drickan. Gud så söt hon är!

Stella-bus

 Vid halvett satte vi oss alla i bilen och åkte iväg till flygplatsen. Farmor hängde också med vilket var jätteroligt och kul. När vi väl kom fram så var det ingen kö alls utan jag gick direkt fram till incheckningsdisken och fick hjälp direkt. Skönt! Vilken skillnad från resan som jag hade hit. När jag skulle säga hejdå till Stella kastade hon sina armar runt min hals och verkligen grep tag i mitt hår. Jag blev nästan lite tårögd. Det var precis som om hon visste att jag skulle lämna och att vi inte skulle ses på ett tag. Jag kramade henne massor och pussade på henne. Ska bli så kul att ses igen om bara 4 veckor, inte långt alls, men mycket kan hända. Vi får se om Angelika och Stella kanske har tid att åka till Madrid - jag ska kolla in lite datum, hoppas vi hittar någonting som passar oss båda.

Stellabus och jag



Jag sa hejdå till alla och det var lite tufft men det känns skönt att veta att jag bara ska vara ifrån gänget i några få veckor till. Jag längtar verkligen till sommaren och Rörtången och Lerum och vänner och ALLT, det ska bli så skönt att komma tillbaka! Jag gick in i loungen och åt lite pastasallad innan jag gick till gaten. Nu ska jag skärpa till mig igen med min diet, har syndat allt för mycket denna helgen men det har det varit värt. Vi har ätit otroligt god mat och haft det hur bra som helst så jag ångrar ingenting. Stanely och jag sprang ju också och var duktiga så några kalorier har man väl bränt i alla fall.

Loungen

Vi lämnade Landvetter innan vår beräknade tid vilket var underbart då jag bara hade 50 minuter denna gång i Frankfurt. Vi landade 10 minuter för tidigt så jag kom fram innan det var boarding vid min nästa gate. Underbart! Det enda jag inte gillar med Frankfurts flygplats är att man måste ta bussar till och från planen hela tiden. Detta är så stressande när man har ont om tid eller om man bara allmänt vill till terminalen. Lite irriterande... När jag satte mig på planet till Madrid så hade jag platsen vid nödutgången vilket var jätteskönt då jag hade hur mycket plats för bena som helst. Jag kanske dock var fel person att sätta där, men det var superskönt. Folk kollade lite snett på mig när jag satt där i mina dunderklackar och min kjol, de tänkte väl "shit, det är hon vi ska alla lita på om vi måste evakuera planet". Ha ha, nej men det skulle jag ju ha fixat om det så behövdes!

På planet

Här flyger vi över Frankrike

Vi landade 15 minuter tidigare än planerat och såklart när vi landade i Madrid så skulle vi ta en buss till terminalen där med... Yay! Då hade man i alla fall ingenting att passa vilket var skönt. Mitt bagage var redan på bandet när jag kom fram så jag plockade av det och hoppade sedan in i en taxi och åkte hem. Det var superskönt att komma hem igen. Jag packade upp mina saker och åt bara lite Cornflakes till middag. Jag la mig rätt tidigt vilket var skönt då jag var ganska trött. Godnatt allihopa! Imorgon börjar sista veckan med lektioner och det ska bli underbart att bli klar med allt det! Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar