måndag 12 maj 2014

Måndag igen!

Nu är det inte många måndagar kvar på denna terminen, bara denna och nästa måndag - sedan är jag klar med lektionerna. Åh så skönt det ska bli. Idag i marknadsföring så blev vi klara med alla teman som vi ska lära oss under denna terminen, det kändes helt galet faktiskt. Det betyder inte bara att vi är snart klara med denna kursen utan också att min termin här i Madrid är snart över. Gud så fort det har gått! Just nu så längtar jag bara tills att bli klar med skolan här och ha sommarlov, men jag kommer allt sakna denna metropol. Jag älskar den spanska kulturen, maten, livsstilen, folket och bara hur det har varit att bo här. Jag kan verkligen tänka mig att flytta tillbaka till Madrid i framtiden och bo här för att jag måste med jobb osv.

Det har varit hur härligt väder som helst idag. Runt 25-29 grader och strålande sol med små vindpustar. Åh så skönt. Jag går runt i kjol och klänningar varje dag nu, detta är bara underbart. Jag smsade lite med Lovisa och hon meddelade mig att det är 12-13 grader i Sverige nu, OMG, hur ska jag klara mig till helgen, jag har ju bara sommarkläder här... I-landsproblem, eller inte...? Det är i alla fall underbart väder här!

Solglasögon på konstant!

Efter alla lektioner idag så gick jag hem och började städa hela lägenheten. Mitt rum har varit så smutsigt så det nästan har varit äckligt. Jag som dessutom är kvalsterallergiker så är ju kanske inte ett smutsigt och dammigt rum det bästa... På kvällen så gjorde Paige och jag ansiktsmaskar medan vi åt lite middag och kollade på The Amazing Race.

En snygg Anna med en ansiktsmask på!

Jag var tvungen att ta två små kort på mitt nystädade rum. Åh riktigt nöjd faktiskt. Det kommer vara kanonskönt att komma tillbaka från Sverige till ett städat rum.


Verkligen skillnad mot innan!

Det känns skönt att ha gjort klart min marknadsföringsuppsatts plus listat ut de svåra frågorna som jag måste klara till provet jag har om börsen på onsdag. Känns riktigt bra att ha klarat de frågorna då jag har varit väldigt nervös inför detta provet. Nu ska jag ta det lugnt och försöka sova. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar