fredag 16 maj 2014

Första heldagen i Sverige!

Imorse vaknade jag utav att någon knackade på min dörr in till rummet där jag sov. In kom Angelika med Stella i famnen, gud så kul det är att träffa henne igen. Hon har verkligen blivit större och hur go som helst. Hon skrattar, visslar, skämtar och är mycket mer med nu än vad hon var för 5 månader sedan då jag såg henne sist. Jag var helt nyvaken men piggnade till direkt och träffade hela familjen där ute. Jag hade på mig lite träningskläder då jag var determinerad att springa på morgonen så halvnio stack Stanely och jag ut på en ordentlig runda. Jag som tyckte backarna i Madrid var jobbigt... Inte längre. Dessa backar här är helt otroligt jobbiga att springa upp för. Vi sprang runt och in på en liten skogsstig, ut förbi en förskola, runt och tillslut efter några få försök kom vi hem och Stanely listade ut vart vi var någon stans. Väl hemma hos dem igen så strechade vi ordentligt då det blev mycket upp och nerför. Åh vad underbart det var att starta dagen på detta sättet. Jag lär väl dock känna detta träningspasset i vaderna och låren imorgon, det är bara bra! Jag hopade in i duschen och sedan var jag tillräckligt fräsch för att sitta vid frukostbordet.

Lite trött

Stella och jag

Stella var ju för skön när hon åt. Mat runt hela munnen, banan lite här och där och gröt över allt. Hon älskar bröd och kan äta hur mycket som helst utav det. Hon river av själv bitar och tuggar med sin fem tänder hon nu har fått. Hon har en liten glugg mellan de två framtänderna och denna glugg är den sötaste som finns, hon ser så underbart söt ut och hon är som en liten solstråle med glädje så fort hon ler eller skrattar. Man blir bara så glad utav att vara omkring denna söta lilla pingla! Gud så kul det är att vara hemma i Sverige igen en snabbis.


Söta Stella! 

Vi fixade lite saker i huset i trädgården osv då de ska ha kalas här imorgon för Stellas 1-årsdag. Jag ringde och snackade med farfar och farmor och det var superkul att få prata med dem igen. Vi stack sedan till farfar för att fika. I bilen på väg till honom så lekte vi med Stella där vi sa "Vart är Stella? Vart är Stella?" Då gömde hon sig bakom ena sidan av sin sitts så Stanely inte kunde se henne och sedan säger man "Där var hon!" och då kikar en liten Stella fram. Så gulligt!!

Världens sötaste!

Vi hade det hur trevligt som helst hos farfar. Det är alltid lika roligt att träffa honom och höra om allt som har hänt. Det blev gott kaffe och god kanel och äpple krans som vi hade köpt med oss på vägen hit. Åh familj är bland det bästa som finns!

Angelika, farfar och Stanely

Lilla Stellabus

När vi precis skulle gå så tog farfar fram ett fotoalbum med massa bilder i och där fanns en jätteskön bild på pappa, farmor och Angelika som togs för hur länge sedan som helst. Snygg frisyr du hade där pappa...

Angelika, farmor och pappa

Vi stack sedan förbi farmor och hämtade upp henne för att sedan åka in till stan och äta lite lunch. Det blev lunch på ett ställe vid Järntorget som serverade jättegoda soppor. Jag tog en vegan soppa med massa goda grönsaker och den smakade hur gott som helst, speciellt med en ostmacka till! Vi snackade här och hade det jättetrevligt. Så kul att träffa farmor också!

Goda soppan

Bästa farmor och jag

Stella deckade snabbt efter lunchen. Vi passade på att göra lite ärenden när vi var inne i stan som att köpa en vaxduk, köpa skor till Stella inför kalaset imorgon, och lite andra saker. Det har varit otroligt fint väder hela dagen så vi satt ute och åt lunch och promenerade runt i solen. Underbart!

Stella sover så gott!

Efter en liten stund vaknade Stella och hade världens skönaste "pose"! Hon låg med händerna bakom huvudet. Hon såg för rolig och skön ut. Sådan pingla!

Sötaste Stella!

Efter stan så åkte vi hem där jag snabbt la in den stora väskan i bilen och körde raka vägen till Lerum. Jag träffade Helene, Thomas, Victor och Nicole lite snabbt vilket var jätteroligt. De skulle iväg till Grundsund och jag på en tjejmiddag så jag fick skynda mig där i från men det var riktigt kul att träffa dem snabbt - det får bli mer snack till sommaren!

Erika hade ordnat en tjejmiddag med massa kompisar som jag inte har träffat på hur länge sedan som helst. Bland annat kom Moa och Lovisa vilket var riktigt roligt. Jag har inte skrattat så mycket på hur länge sedan som helst - det blev verkligen en lyckad kväll. Riktigt skoj var det att träffa Moa som jag inte har träffat på hur länge sedan som helst då hon har varit i New York i ett år. Det blev mycket tjejsnack under kvällen vilket var roligt. Erika är en fantastisk värd så det blev hur god mat som helst och riktigt trevligt sällskap. Vi var runt 12 tjejer. Klara var också där vilket var jättekul då hon är hur underbar och rolig som helst! Åh, tusen tack Erika för en fantastisk kväll - du är bäst!

Efter middagen stack jag hem och lämnade mina saker i Lerum. Jag la bara allt på biljardbordet... Kanske inte det smartaste, men jag hade hur bråttom som helst så det fick bli så. Jag ska fixa iordning detta om några veckor när jag kommer tillbaka och ska göra det fint då. Jag var väl tillbaka hos Angelika och Stanely vid elvatiden och då var farmor fortfarande kvar vilket var roligt. Angelika, jag och farmor satt och snackade lite tjejsnack en bra stund men efter ett tag så körde jag farmor hem. Det har varit så skoj att köra bil så mycket här, speciellt roligt har det varit att ha kört en Audi med automat växellåda - kanon härlig bil! Det blev en fantastisk dag med hur mycket gjort som helst. Åh vad roligt och skönt det är att vara hemma denna helgen, jag behövde en paus från allt plugg och det känner jag verkligen att jag får. Nu återupphämtar jag mig och det känns toppen! Imorgon är det Stellas kalas vilket ska bli jättemysigt. Göteborg-varvet är också imorgon så det är ju vara många personer inne i stan! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar