torsdag 29 maj 2014

Statistik tenta och lunch med Elisabeth

Imorse vaknade jag klockan sex, helt galet att jag kunde sova mer än 10 timmar. Så underbart! Jag gick upp och pluggade det sista inför tentan vi har idag klockan nio. Jag gjorde iordning mig efter ett tag och sedan traskade Paige och jag iväg till skolan. Vi visste inte vilket klassrum tentan skulle vara i  så vi var där i god tid. Vi hittade en lapp där det stod var vi skulle vara och gick dit och väntade tills vi blev insläppta. Standarden på tenta-rummen här är inte alls samma som i London. Här är det mycket mer avslappnat och samma lärare som undervisar oss är den som är där och övervakar provet... Så ska det inte vara. Men jag klagar inte då hon kunde hjälpa oss då vi behövde hjälp och det gjorde att allt kändes mycket bättre. När vi väl var klara med tentan så kändes det så otroligt skönt att vara klar med denna kursen. Tänk att vi redan har studerat färdigt en utav våra fyra kurser, tiden har gått så himla fort!

En liten bild på mig

Vid tjugo i två hoppade jag in i en taxi och åkte till en restaurang som heter Bar Tomate. De har bara en massa olika maträtter med tomat i. Där träffade jag Elisabeth. Vi hade det hur trevligt som helst. Hon lämnar Madrid imorgon då hennes utbildning är färdig tidigare än våran.

Bar Tomate

Häftig restaurang

Det blev mycket skratt och snack under lunchen. Vi hade en lång lunch i över två timmar och det var jättekul att få snacka lite med henne innan hon sticker iväg och jag lämnar Madrid också. Vi vet ju inte riktigt när vi kommer att ses nästa gång heller då hon ska till Buenos Aires till hösten och jag till Malaysia. Snacka om att alla är utspridda! Det kommer bli kul när alla är tillbaka i London till våren, man kommer ju verkligen ha mycket att snacka om.

Fina Elisabeth

Vi åt en jättegod sallad med tomat, ruccola sallad och mozarella ost. Mums!

Mumsig lunch!

När jag kom hem så fixade jag naglarna. Jag vet inte om jag verkligen gillar färgen, men jag behövde göra om dem så det var skönt att få det fixat.

Nya naglar

Jag deckade rätt tidigt på kvällen igen. Jag är inte alls omställd än till den spanska tiden utan det blir tidiga kvällar och tidiga morgnar. Rätt skönt ändå då dagarna känns längre på något sätt. Snart kommer jag väl in i tiden igen och det ska bli rätt skönt också. Nu är det snart juni, helt galet. Ska bli så kul när Angelika och Stella kommer och sedan att mamma också kommer till Madrid. Det ska bli supermysigt! Det är mycket att se fram emot just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar