måndag 5 maj 2014

Bara tre måndagar kvar i skolan här i Madrid!

Det är underbart att börja skolan klockan 12:30 på måndagar då man får en lugn start på veckan innan tisdagarna och onsdagarna kommer som är lite mer intensiva. Jag sov inte alls bra inatt, vet inte varför men jag vaknade flera gånger utav konstiga drömmar, att jag var super turstig och massa annat. Det var med andra ord rätt tufft att gå upp på morgonen. Jag gjorde mig iordning och sedan stack vi iväg till skolan för att skriva ut lite uppgifter och PowerPoint presentationer som jag behöver för att studera för tentorna som är i juni. Hej och hå - jag vill bara bli klar!

En liten bild på mig

När vi stack hem från skolan idag vid sex så stannade jag och investerade i en liten våg. Jag tänkte det kan ju vara kul att kunna mäta hur det går nu när jag tränar så mycket som jag gör. Jag klev på vågen direkt när jag kom hem och det visade sig att jag hade gått ner 2,6 kilo sedan jag tränade i januari. Det var ju verkligen skoj att se! Nu ska jag satsa på att springa lite mer och äta nyttigt, det krävs så lite för att man ska må bra!

Min nya snygga våg för 9,99 euro!

Idag slog jag mitt rekord igen på snabbaste kilometern, på 5:55 minuter sprang jag en kilometer. Det är väl helt okej, får se hur snabbt jag kan komma till. Dock så är väl snitt tiden per kilometer runt 6:30-7 minuter om jag springer mer än en... Så det får jag jobba lite på! Kul är det i alla fall att se att man slår sina egna rekord, man får en sådan liten uppdatering när man är färdig med sitt pass på applikationen "Nike+ Running". Verkligen en kanonapp!

Det går mot rätt håll i alla fall

Jag efter träningen

Kan ni gissa vad det blev till middag?? Cous cous sallad igen. Jag måste verkligen komma på någonting annat att göra men detta är så otroligt enkelt att göra så man blir alldeles lat på kvällarna och bara värmer upp resterna, speciellt efter man har tränat. Jag satte på en film: Along Came a Spider och den var faktiskt rätt bra. Det handlade om en kidnappning där Morgan Freeman spelade huvudpersonen tillsammans med andra kändisar. Jag gillar oftast filmerna Morgan Freeman är med i så denna kom med på den listan. Rekommenderar den starkt!

Middagen

Nu ska jag sova då det känns som om jag har lite sömnbrist. Hoppas ni har haft en bra dag. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar