tisdag 27 maj 2014

Sista dagen i KL!

Idag vaknade jag klockan halvtio och hoppade direkt upp ur sängen för att börja göra mig iordning. Idag har jag ett möte med företaget som jag har fått praktikplatsen för nu till hösten. Jag var verkligen lite nervös när jag satte mig i taxin påväg till företaget. Det ligger rätt nära oss, tar ungefär 15 minuter att åka dit vilket är väldigt skönt men dock kan morgontrafiken vara otroligt jobbig och det kan ta mycket längre tid än vad man tror. Jag kom dit 5-10 minuter innan vilket var kanon då det kändes jätteskönt att vara där lite innan så man gjorde ett gott första intryck.

Jag i taxin på väg

När jag väl kom dit så var alla hur trevliga som helst. Jag träffade en kille där som visade mig runt och jag fick sedan skriva på mitt första arbetskontrakt. Jag läste noga igenom allt och sedan skrev jag under, tänk att nu är allt 100%, jag ska flytta till Malaysia, jag har garanterat fått jobbet här - det finns verkligen hur mycket som helst att se fram emot!

Min outfit! 

När jag väl kom hem igen så gick jag och la mig i en halvtimma ungefär då jag var hur trött som helst. Jag skulle äta lunch med mamma så det var skönt att jag fick vila lite innan. Strax efter klockan ett stack jag till 1MK och träffade mamma. Vi åt lunch på Bangkok House vilket är en Thailändsk restaurang med otroligt god mat! Jag ville så gärna äta Kyckling i Grön Curry innan jag åkte och det blev det, gud så gott det var!

Bangkok house

Söta mamma med den goda maten! 

Vi två stack sedan till stället precis bredvid och tog varsin massage. Gud så skönt det var! Jag tog en "hot stone" massage där de både masserar normalt men sedan också med jättevarma stenar. Det var hur underbart som helst och jag bara låg där och njöt. Sådana här saker kan man absolut inte göra i Europa så det är verkligen underbart när man får chansen att lyxa till det med en massage. Vi låg där mamma och jag i 90 minuter och hade det bara så bra.

Efter massagen tog vi varsin kaffe på Coffee Bean, det var jättetrevligt! Vi åkte sedan förbi skolan igen då de hade satt upp en stor plansch med foton på alla som ska ta studenten nu i år, riktigt häftigt. Tänk att Fredrik är i nästa kull som ska ta studenten, helt galet - min lilla bebis lillebror!

Jag packade iordning allt och hoppade sedan in i duschen. Vi åt en jättegod middag på balkongen och hade det jättetrevligt. Dagarna här har verkligen gått hur fort som helst men det är väl bara ett gott tecken då vi har haft det jättekul. Strax efter klockan åtta kom taxin och jag hoppade in i den efter jag hade sagt hejdå till min underbara familj. Denna resan blev en väldigt kort en, men det var värt varenda minut utav den långa resan hit för att få fira mamma födelsedagen här tillsammans med resten utav familjen. Jag hoppas verkligen att speciellt mamma hade en fantastisk födelsedagshelg för det förtjänar verkligen en sådan underbar, inspirerande och stark kvinna som henne!

Pappa, Fredrik och jag

När jag väl kom fram till incheckningsdisken så var det en stor lapp där det stod "upgrade business" och jag frågade direkt han som satt där vad den betydde. Han förklarade då att jag skulle behöva betala över 400€. Jag frågade om jag kunde betala med poäng istället och han tog snabbt upp telefonen och ringde någon kolega. Jag stod där med ett jättestort leende och var hur trevlig som helst. Det slutade med att jag fick bli uppgraderad mot 15,000 poäng. Normalt sätt skulle man få betala 40,000 poäng plus över 200€. Jag frågade om jag behövde betala någonting och han viftade bara med handen och sa att jag skulle glömma det. Ibland är det rätt bra att bara vara trevlig och söt. Jag var jätteglad då jag fick en kanonplats och kunde sova större delen utav resan, detta är ju jättebra då jag har en tenta nästan direkt när jag kommer hem.

Min stol!

Det blev direkt in med champagne så fort vi satte oss. Detta kommer bli en lovande resa!

Kanonstart! 

Jag somnade jättegott efter det otroligt goda middagen. Det var först en förrätt med massa goda räkor, gravad lax och annat gott. Sedan fick jag in en köttbit med lite potatis och grönpepparsås. Jag somnade som en liten bebis efter detta och ett glas vin. Underbart! Nu kommer väl tiden gå jättesnabbt tills jag landar i Paris. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar