lördag 10 maj 2014

En så kallad "break-down dag"

Idag har allt känts allmänt jobbigt och stressigt. Jag har hur mycket som helst att göra nu för universitetet och det känns som om jag inte har tillräckligt med tid. Jag gjorde en lista direkt när jag vaknade på alla saker jag måste bli klar med innan jag sticker till Sverige nu på torsdag och satte igång direkt att plugga. Jag fick klart en del men har fortfarande massor utav saker att bocka av listan som jag får göra imorgon. Jag gjorde i alla fall en smoothie till mig själv och åt en banan och sedan satte igång med marknadsföring.

Hej och hå...

Min lista

Det är hur varmt som helst nu i Madrid, 31 grader! Det är nästan för varmt om man tänker på att det är sådan torr värme här. Jag satt nästan och svettades inne i mitt rum för det blev sådan växthuseffekt när solen låg på fönstret. Jag fick öppna upp många fönster i lägenheten så det blev tvärdrag, då blev det svalare, skönt! Nu på morgonen är det jättevarm så man behöver nästan inte ha täcke längre när man sover, speciellt inte om man har morgonsolen på sin sida - som jag har...

Omg!

Vid niotiden satte jag på Eurovision Song Contest på TV:n medan jag satt och gjorde arbete för en annan kurs. Det är kul när jag är i samma tidzon nu som Sverige då jag kan kolla på dessa program och "hänga med" i vad som händer i Sverige. Sverige kom ju trea vilket var kanonbra, vi låg på topp ett tag med sedan tog Österrike över som sedan vann. De förtjänade allt det också, jättebra låt!

Finalen!

Här är Sanna Nielsen som uppträdde för Sverige

Till middag blev det lite rester från igår: lax, sås och ris. Mumsigt var det och jag ville knappt att det skulle ta slut. Detta åt jag under tittandet då jag tog en liten paus med pluggandet.

Middagen

Finalen på Eurovision var slut efter klockan tolv så det blev till att lägga sig ganska sent. Jag kunde inte somna riktigt då det är så mycket jag tänker på just nu, jag ska försöka blunda och slappna av lite nu och se till att jag får lite sömn. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar