lördag 26 april 2014

Nyårsklänning köpt (lite tidigt kanske...)

Jag fick ett mejl imorse ifrån Mango där de sa att min klänning nu fanns i XS. Jag rusade upp och köpte den direkt. Världens tur hade jag också för när jag kollade sekunden efter jag hade betalat klänningen så var den slutsåld igen, men nu har jag fått tag på en i alla fall. Score!

Nu är den äntligen min!

Jag kollade också lite på min mobil och där råkade jag hamna på en applikation där jag hade en countdown till Angelikas och min New York-resa. Nu är det bara 67 dagar kvar tills vi åker och det ska bli otroligt kul att sticka iväg till 'the big apple'. Kan inte fatta att jag verkligen ska dit, åh vad jag ser fram emot det. Jag ska redan nu börja göra en liten shoppinglista med det som jag verkligen vill köpa och spara ihop lite pengar som jag kan ha och spendera.

New York

På eftermiddag var det dags igen att träna. Vi båda kände verkligen av träningen från igår då vi gjorde ett mage och rygg träningspass. Idag var det dags att göra ett 'fatburn' pass på 40 minuter. Vi klarade det hur bra som helst men gud vad vi var trötta efter passet. Det känns bra att ha kommit igång igen och det är alltid kul att träna tillsammans med någon. Vi snackar lite emellanåt, peppar varandra och håller varandra på topp. Det känns bra!

Träningen!

Efter träningspasset så var det dags att sätta igång med en uppsatts som ska vara inne på tisdag. Vi är nästan färdiga med den vilket är skönt. Jag håller nu på att analysera de tre sektorerna i hela Spanien och specifikt Madrid under åren 1955 till 2010. Jag hittar förändringar och vad de kan bero på, tex folk emigrerar till urbana områden och arbetare som odlar blir färre, m.m. Riktigt intressant är det men en rätt tuff uppgift. Vi ska sedan jämföra dessa resultat med bruttonationalprodukten och se om det finns några liknelser. Hej och hå, detta ska vi allt klara av!

Uppsatsen på spanska

Paige och jag stack iväg och handlade lite senare inför middagen. Jag köper inga grädde-produkter nu utan allt ska vara så nyttigt som möjligt. Ikväll blir det därför till att äta en couscous sallad med svamp, lök, tomat och kalkonkött. Mums så gott det blev och nu har jag massor över till att äta de närmsta dagarna som kommer. Kanon!

Middag

Paige och jag har nu kollat på Percy Jackson and the Lightning Theif som film för att avsluta kvällen. Nu har jag precis hoppat in i en säng med rena och tvättade lakan, skönt, badrummet är städat och all tvätt är upphängd, underbart! Nu kan jag sova gott. Imorgon ska vi upp och träna klockan elva då det blir lite Zumba på TV:n och vi skuttandes runt på golvet. Undra hur detta kommer gå. Jag har ju inte precis fått mina takt och dansgener från mamma... Önska mig lycka till. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar