onsdag 23 april 2014

Spakväll efter öl på puben bredvid

Gud så skönt det var i morse att få sova ut lite extra och börja klockan 10:30. Jag vaknade faktiskt utav mig själv lite innan nio och gick upp för att göra mig iordning. Jag åt en god frukost och sedan lite efter klockan tio stack Paige och jag iväg till skolan. Vi hade nu två timmar utav statistik... Inte vårt favoritämne precis kanske. Tiden gick i alla fall väldigt fort vilket var skönt. I marknadsföring idag behövde vi välja ett företag som vi ska hålla en presentation på, vi valde Coca Cola då det finns ju en del att prata om detta företaget. Jag är bara lite nervös att hålla en presentation på spanska framför personer som pratar språket flytande. Jag har varit nervös innan när det är framför min spanskaklass där alla lär sig och studerar spanska, men här är det ju på riktigt. Denna presentationen är den 20e maj så det är väl bra att vi har fyra veckor tills dess!

På vägen hem igen efter lektionerna så stannade vi först på Body Bell där jag köpte Clinique sminkborttagnings-medel och ett gel som ska tabort foundation och annat smink man har på skinnet. Jag och Paige köpte också en ansiktsmask och en hårinpackning som vi ska ha ikväll då det är spakväll här i lägenheten. Vi stannade på en mataffär där jag köpte hur mycket gurka som helst för €1. De hade ingen mindre påse så det blev en påse med säkert sex gurkor. Billigt var det men nu får jag ju se till att äta upp all, det blir till att snacksa på gurkor denna veckan!

Mina nya saker till badrummet

Vi chillade lite när vi kom hem och bara tog det lugnt. Min sista soppa jag hade infryst i frysen har äntligen tinat så det blev lite grönsakssoppa till lunch vilket var riktigt gott. Nu ska jag verkligen försöka komma in i en väldigt nyttig fas där bara soppa och sallader gäller. Vi får se hur långt detta kommer fungera!

Vid åttatiden stack Paige och jag iväg till en irländsk pub som ligger precis på hörnan på våran gata. Real Madrid spelar hemma idag mot Bayern Munchen så det var hur mycket folk som helst på puben. Vi kände oss som riktiga supportrar och hängde med ett tag i matchen. Jag hade tänkt att gå och se matchen live men då kostade biljetterna runt €100 så jag bestämde mig för att inte gå. Hoppas det blir mer matcher som jag hinner se innan jag åker tillbaka till Sverige, det var ju verkligen en hitt när pappa och jag var och såg Real Madrid matchen.

Jag med en Heiniken i handen

Matchen, Real Madrid ledde här med 1-0

Efter vi hade druckit upp ölen så bestämde vi oss för att gå hem då vi hade ju våran spakväll planerat så fint inför kvällen. Det blev på med ansiktsmaskar och fram med nagellack och på med en riktig tjejfilm. Vi kollade på Endless Love och den var faktiskt lite söt. En riktig bra film som man bara kan ha i bakgrunden medan man har det hur bra som helst. Åh sådana här kvällar är så mysiga!

Jag har nog sett lite bättre ut...

Nu kommer jag sova gott ikväll och mitt ansikte känns som bebishud, jag är så len och mjuk. Detta ska man kanske göra oftare! Godnatt och hoppas ni fått en bra dag. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar