måndag 31 mars 2014

Måndag igen!

Paige landade på kvällen från Tyskland så jag var i skolan själv under dagen. På vägen hem så stannade jag först och handlade lite nagellack som jag ska måla mina tånaglar med tänkte jag inför Kenya så man ser lite fräsch ut. Jag har prövat att måla med gel-nagellack på tårna med det fungerar inte alls lika bra - konstigt att det kan vara så olika. Det blev i alla fall ett överlack och ett underlack, samt en deal de hade med tre nagellack för ett jättebra pris. Roligt att få lite variation på nagellacken, jag har ju inga vanliga nagellack här så det blev kanon!

Nagellacken från Essie - jättebra kvalité märke!!

Sedan stack jag vidare till köttaffären på min hörna och köpte två fläskkotletter. Jag såg framför mig hur det skulle kosta hur mycket som helst men till min förvåning så kostade två kotletter bara 2,50€ - jättebra pris! Jag var helnöjd när jag lämnade och kommer definitivt komma tillbaka nästa gång jag vill köpa något kött-relaterat.

Köttaffären

Jag hemma med min köttpåse

Jag la köttet direkt i en marinad som jag hade gjort i form utav lite honung, soja och svartpeppar. Nu ska köttet ligga i en påse i någon timma och sedan blir det till att steka det gott.

Köttet i marinad

Jag pluggade lite och sedan kollade på en serie medan jag väntade på att köttet skulle bli saftigt och gott. Tillslut började jag koka potatisarna och göra såsen som skulle vara till. Det blev fläskkotlett med svampsås och potatis, en utav mina favoriträtter.

Dagens middag!

Nu ska jag snart sova och Paige lär väl komma hem när som helst. Hoppas ni har haft en bra start på veckan. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar