söndag 16 mars 2014

Tillbaka i Madrid!

Idag vaknade jag utav klockan vid sju och då var det dags att gå upp. Både Laila och jag var rätt trötta då vi hade varit uppe ganska sent och snackat. Jag packade ihop mina saker och gjorde mig iordning och vid kvart i åtta var det dags att börja dra sig till spårvagnen som skulle ta mig till Rotterdam centralstation. Allt gick jättebra men folk kollade lite roligt på mig då jag drog min väska överallt, den var också väldigt tung nu eftersom jag hade två kilo ost i den nu... Bra tänkt Anna!

Jag på spårvagnen

Det gick jättelätt att ta mig till centralstationen och köpa en biljett. Jag var lite orolig att jag inte skulle hinna med tåget då jag bara hade 15 minuter på mig att köpa en biljett, hitta perrongen och sedan komma med tåget. Allt gick i alla fall jättebra och jag satt på tåget och hade gott om tid. Skönt tänkte jag då det aldrig är roligt att stressa.

Väntar på tåget

Väl framme i Schiphol så skulle jag checka in. Det var hur modernt som helst och man gjorde en 'self-check in' där man la väskan på ett band som sedan stängdes och rullade ner väskan mot nästa steg. Jag fick ett litet printat kvitto på att allt var klart och jag gick sedan vidare till säkerhetskontrollen. Det var inga problem alls. Jag gick runt lite och kollade på tax-free men hittade ingenting, letade inte direkt efter någonting heller. Jag gick istället in på loungen och satte mig där och ringde ett snabbt samtal till mamma. Det var mysigt att få prata lite med henne snabbt medan jag väntade på att gå vidare till gaten.

Loungen

På planet somnade jag direkt. Jag var hur trött som helst så jag slocknade till och med innan vi lyfte, helt galet! Jag sov hela resa vilket var underbart! När jag vaknade så åkte vi över Madrid, sådan fin stad!

Hejsan Madrid! 

När jag väl kom hem så var jag bara tvungen att pröva min nya ost som jag köpte i Holland. Jag stack snabbt iväg för att handla lite bröd och kyckling inför kvällen och när jag väl var tillbaka blev det två goda mackor! Mums vad god osten var!

Mums!

Jag pluggade lite marknadsföring då jag har min tenta imorgon... Det blev en paus för att fixa lite middag och det blev kyckling, ris och kurrysås. Det blev detta framför lite American Idol vilket jag tyckte var en bra paus för mig.

Mumsig middag!

Nu ska jag lägga mig då jag är hur trött som helst efter denna helgen. Det har varit en utav de bästa helgerna på länge, men nu väntar Madrid och skolan här. Ny vecka, nya möjligheter. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar