lördag 29 mars 2014

Real Madrid match!

Idag var det äntligen dags för att gå och kolla på fotboll. Vi begav oss iväg till Nuevos Ministeros där stadiumet ligger nära. Vi hittade tillslut en restaurang som såg mysig ut och gick in där. Det var så himla typiskt för det regnade hur mycket som helst ikväll, har aldrig varit så här dåligt sedan jag kom till Madrid, så vi fick springa mellan taken: jag i mina tolv centimeter höga klackar, bra tänkt Anna! Det såg väl för roligt ut... Restaurangen vi hittade heter: La Tagliatella och var italiensk. Vi båda kände sådant sug för pizza så det fick det bli.



De hade hur mycket olika pastasorter som helst

Jag

Våran kypare var verkligen jättebra och vi fick väldigt bra service. Han rekommenderade också en pizza till pappa som hade tryffel på och massa annat gott. Jag fick smaka, och som svamp-älskare var denna pizzan helt fantastisk!

Fina pappa!

Min pizza

Efter någon timma var det dags att sticka ut i regnet igen. Det kändes som om man precis hade blivit torr när man skulle ut igen, great! Som tur behövde vi bara gå över gatan så var vi framme, eller det trodde vi alla fall. Tydligen hade vi gått till fel sida så vi fick halvspringa runt hela stadiumet och sedan upp till toppen utav arenan och äntligen var vi framme till våra platser som tur var under tak och med värmelampor.


Stadiumet

Våra platser var jättebra och man såg verkligen spelarna hur tydligt som helst. Bilden bekräftar kanske inte detta men det är sant! Jag såg ju speciellt fram emot att få se på Christiano Ronaldo live, han är ju inte bara en väldigt bra fotbollsspelare utan också ser han väldigt bra ut!

Spelarna på planen 

Domaren vislade i visselpipan och matchen drog igång. Efter första halvlek så stod det bara 1-0 och Rayo Vallecano hade väl fortfarande en chans att komma ikapp Real Madrid, men efter andra halvlek och när matchen var slut stod det 5-0 till Real Madrid. Det blev ett par helt fantastiska mål och efter denna matchen som man har sett live så förstår jag verkligen varför man säger att spanska fotbollslag är i en klass de själva.


Pappa och jag

Vi avslutade kvällen med en öl på en pub nära mig. Sedan var det bums i sängs. Inatt ändras tiden en timma så nu kommer det "bara" vara sex timmars tidsskillnad mellan mig och Malaysia. Det låter inte som om det är en stor grej men det gör faktiskt en himla skillnad. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar