måndag 3 mars 2014

Skola och Skype med Angelika, farmor och Stella

Idag gick jag upp och bara efter några minuter ringde pappa, det var jättemysigt att få prata lite med honom snabbt innan jag behövde börja göra mig iordning. Han hade precis kommit tillbaka till KL från Langkawi där han hade haft konferens men jobbet - inte så illa det inte! Jag gjorde mig iordning sedan och efter ett tag var det dags att gå till skolan. Jag hade bara marknadsföring idag vid lunch så det var helt okej. Det var faktiskt riktigt roligt idag för jag snackade massor med de spanska eleverna och det visade sig att en kille i klassen har bott i Dubai i fyra år och gjorde IB osv på en amerikansk skola. Nästa gång får vi väl se om vi har några gemensamma vänner, det brukar ju hända att man har det när man har bott utomlands. Jätteroligt att vara lite social med alla i klassen i alla fall då jag har ibland tre timmar i sträck med dem. Nu känner jag att det börjar vända lite här och det börjar bli riktigt kul, jag får väl ta och bjuda hem några någon annan gång för lite vino och tapas.

När jag gick hem så gick jag in i matbutiken för att köpa lite mjölk, och gissa vad jag såg där i frysdisken??? Stuvad spenat! Mums, nu har jag hittat det även här precis bredvid mig - lyckan är obeskrivlig! Åh I am in heaven!

Stuvade spenaten!

Jag gick sedan hem och kollade på ett avsnitt utav Pretty Little Liars medan jag åt min lunch. Tiden rusade förbi och snart var det dags för mig att gå tillbaka till skolan. Det har varit otroligt fint väder idag men jättestormigt. Foten blåser nästan bort så fort man lyfter på ena för att ta ett steg, helt galet!

Fint väder!

Fint väder = solglasögon på!

Efter två timmar av en spansk ekonomisk historia lektion så var jag hemma igen och nästan direkt så plingade det på mobilen - ett sms från Angelika, hon frågade om jag kunde skypa. Jag startade direkt datorn och tillslut när jag hade fått Skype att fungeras såg jag farmor, Angelika och jättefina Stella på skärmen. Det var så roligt att skypa med dem. Stella såg lite fundersam ut först, jag tror hon undrade hur det kom sig att jag var på skärmen och vad jag gjorde där - inte lätt! Hon vinkade glatt, log och var väldigt medveten om vad som pågick, jag saknar henne super mycket! Hon är för söt! Vi snackade i ungefär 30 minuter, sedan var det dags för Stella att lägga sig så vi bestämde att vi skulle prata om en timma igen.

Jag fixade iordning lite middag och en smoothie. Det blev bara en enkel middag idag, potatismos med serrano skinka. Jag orkade verkligen inte stå och laga någon mat, utan det blev detta och sedan rusade jag tillbaka till datorn för att skypa lite mer med Angelika.

Smoothie, steg 1

Smoothie klar!

Min middag

Jag och Angelika skypade i nästan två timmar. Vi pratade verkligen om allt i från våran New York resa i sommar till hur de hade det i Alperna till att Stella nu kan krypa (!!!) till hur jag har haft det i Madrid. Det var hur mysigt som helst att få snacka med min fina faster! Jag kan verkligen inte vänta för denna resa vi ska göra till sommaren, det kommer verkligen bli ett minne för livet. Ser fram emot resan hur mycket som helst, speciellt nu efter vi snackade om allt vi ska göra och mycket mer. Angelika har flera saker planerade vilket är jätteroligt, hon kan ju staden hur bra som helst så det är ju den perfekta personen att visa en runt.

Nu ska jag sova eftersom jag ska upp klockan sju imorgon... So excited, not! Hoppas ni har fått en riktigt bra dag. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar