måndag 17 mars 2014

Måndag!

Jag satte klockan på halvsju imorse för att studera ordentligt för marknadsföringsprovet som jag trodde vi skulle ha idag. Det har varit bestämt sedan början av terminen, men när vi kom till lektionen idag så var det en vanlig 'review' lektion. Jag var lite irriterad dock eftersom vi hade pluggat som tusan och jag hade pluggat när jag var i Rotterdam... Nu har vi två dygn till att studera inför provet så det kändes lite onödigt att jag hade varit uppe så tidigt. Aja, skönt kanske iof att inte ha det idag.

Pluggandet imorse! 

Efter lektionen stack Paige och jag till Tiger, en dansk affär som ligger en 20 minuter från oss. Jag behövde köpa en osthyvel för att äta min ost jag precis köpte i Rotterdam och Paige ville kolla på lite saker. Hon köpte bland annat en "Magic Bean", interesting... Affären är så söt och färgglad så man blir alldeles glad när man är där inne. Jag hittade jättegoda knäckebröd som jag köpte med mig och lite galgar.

Det finns verkligen allt i denna butik!


Min nya rosa osthyvel for hela 2€!

Vi hade en till lektion mellan fyra och sex, men sedan efter den träffade vi MJ utanför vårt universitet. Vi tog en taxi in mot stan till en restaurang jag aldrig har varit på innan: Lateral. Den var jättefräck och väldigt modern. Maten och sangrian ska vi inte ens diskutera, det var bara så gott! Vi beställde in hur mycket som helst och i slutet betalade vi endast 20€ per person. Helt grymt bra priser om man tänker på hur bra läge och hur bra mat det var!

Lateral

Vi hade det jättetrevligt alla tjejerna. Elisabeth kom också efter ett litet tag och det var jätteroligt att få träffa henne igen och höra hur hon hade haft det i London.

Paige och MJ

Jag och Elisabeth

Elisabeth och jag bestämde oss för att dela på två rätter, det är ju roligare för då får man pröva på lite mer. Vi beställde in två sallader. En med tomat, mozarella och jamón iberico en annan med guacamole, mozarella och tomater. Båda var hur goda som helst! Detta med lite sangria och väldigt trevligt sällskap gjorde middagen super!

Mums! 

Efter ungefär två timmar så var det dags att åka hemåt. Alla hade någonting att fixa på kvällen så det blev dags att tacka för sig. Det är alltid kul att upptäcka nya ställen och umgås med underbara tjejer! Det blev verkligen en jätterolig middag!

Lateral i mörkret! 

När Paige och jag kom hem så ville Paige fixa hennes "Magic Bean". Man skulle ta ut kärnan och lägga in den igen, vattna den och lite annat. Vi får se var det blir för planta och om det verkligen funkar. Det ska ta ungefär 5-7 dagar innan man ser något resultat så vi får se vad som händer, spännande...!

Magic bean!

Kärnan har ett hjärta på sig, gulligt! 

Jag fick också väldigt roliga nyheter idag att jag har fått en praktikplats inför hösten. Det är verkligen ett jobb som jag ser fram emot att göra och det är inom PR/marknadsföring vilket ska bli så himla spännande och jag ser fram emot att lära mig hur mycket som helst. Verkligen de bästa nyheterna för idag!

Nu ska jag lägga mig och kolla på en serie innan jag släcker ljuset. Det har varit en kanondag. Imorgon börjar jag klockan halvnio så hej och hå, uppe klockan sju ska jag allt kunna vara. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar