söndag 9 mars 2014

El Rastro marknad med Andreia

Idag gick Valentina och jag upp klockan halvtio och gjorde oss iordning. Hon packade färdigt sina saker och tillslut blev det frukost och vi kunde koppla av. Hennes taxi kom och hämtade henne klockan elva. Vi sa hej då men vi vet att vi snart kommer ses igen, eller i alla fall om några månader. Vi har verkligen haft det supermysigt här och hon är sådan glad och underbar person!

Jag fixade färdigt mig och sedan gav mig iväg mot La Latina där jag skulle möta upp Andreia för att gå till en marknad som bara är öppen på söndagar. Hon hade fått tips om denna ifrån en spansk kompis så då måste den ju vara värd att gå till. Jag trodde marknaden skulle vara rätt liten då jag har sätt så stora i Asien, men de flesta där kan slänga sig i väggen. Denna var gigantisk!

Marknaden el Rastro


Vi gick runt och kollade bland stånden. Det fanns verkligen allt men lite som i Malaysia i Chinatown så säljs det mycket samma saker överallt. Dock fanns det stånd där alla handväskor kostade 5 euro eller alla kläderna på ett bord kostade 1 euro. Jag hittade en fin Mango klänning för 1 euro, helt galet! Det var liv, ljud och musik överallt där vi gick. Mitt i allt spelades det på massa olika instrument, verkligen jättefräckt! Sådan häftig stämning!

Härlig musik

Ni ser uppåt hur mycket folk det är

Här kostar allt 1 euro!!

Marknaden

Efter några timmar blev vi lite hungriga så vi letade upp en restaurang som heter 100 Montaditos. Här så kostar alla tapas och all dricka bara 1 euro på söndagar och onsdagar. Vi åt hur mycket som helst och det gick bara på 5 euro per person, helt galet vad billigt!!


Våra montaditos och Andreia

Mums!

När vi hade ätit klart så bestämde vi oss för att gå en promenad. Vi gick verkligen hur långt som helst, över broar, vid en flod, in på områden vi aldrig sätt innan. Det var verkligen ett litet äventyr. Det var non-stop snack om allt möjligt men tillslut så var vi lite trötta i bena och fötterna efter nästan sex kilometer promenad så vi hittade en tunnelbana station och åkte hemåt.

Fräck bro

Fina Madrid

Det visade sig när vi kom till tunnelbanan att vi var 15 stationer ifrån vårt hem. Vi hade börjat på att vara bara 6 stationer från hemmet så vi hade ju gått en bra bit. Det tog sin lilla tid att komma tillbaka till Guzman el Bueno men jag behövde inte byta tunnelbana vilket var otroligt skönt. Tillslut var jag hemma och kunde vila fötterna ordentligt. Vilken dag!

Jag satte mig och kollade på American Idol medan jag åt middag och sedan blev det lite plugg. Jag har ett marknadsföringsprov på måndagen den 17e så det är lika bra att börja plugga på det nu tänkte jag. Provet är ju på tre kapitel liksom... Hej och hå, detta ska gå! Nu har jag precis sagt hej till mamma på Skype och ska lägga mig. Imorgon är det måndag och skola igen, på onsdag sticker jag till Rotterdam för att hälsa på Laila vilket jag verkligen ser fram emot! Det kommer bli en kanonvecka. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar