lördag 15 mars 2014

Marknad och myskväll!

Imorse cyklade Laila och jag iväg till en marknad mitt inne i Rotterdam. Den var hur stor som helst och verkligen lokal. Det var jätteroligt att gå runt och kolla på allt de hade och sålde. Det fanns verkligen allt från blommor till ost, till hundben till elektroniska delar, m.m. Vi gick runt där ett bra dag för att jag ville så gärna köpa holländsk ost, den är ju så god!



Laila och jag hittade ett stånd där de sålde majs i en kopp för 1€ så det blev en sådan var för att starta våran dag!

Fina Laila

Massa goda grönsaker och frukter 

Kakor och efterrätter

Hundben och hundmat

Jag hittade tillslut ett ostställe och det slutade med att jag köpte 2 kg ost efter att ha smakat en massa olika sorter. Det finns god ost i Madrid, men inte alls för samma peng. Jag betalade 18€ för 2 kg ost vilket jag tycker var ett väldigt bra pris. De kunde till och med vakuumförpacka osten vilket är ju kanon då osten håller sig så mycket längre. Nu har jag nog med ost för denna terminen tror jag allt...

Massa ost!!

God fisk

Grönsaker

Efter marknaden promenerade vi bort till några hus som en arkitekt hade designat. Han trodde att de var mycket mer praktiskt att bo i hus som dessa och att de var mer stabila än vanliga hus... Ett utav husen har blivit ett museum som man kan gå in och kolla i, jag gjorde faktiskt det och man blev helt snurrig när man var där inne då alla väggar var sena och rummen var alldeles kantiga osv, verkligen en konstig känsla.

'The Cube' Husen

Visst ser de konstiga ut!

Lite jobbigt att möblera...



Efter museum och marknad cyklade vi hem för att vila våra fötter. Jag hade min ost på pakethållaren och det gick gallant. Jag känner redan hur mycket enklare det är att ta sig fram nu på cykel än vad det var första dagen, jag kan även känna av det i mina lår...

Min ost!

Jag pluggade lite marknadsföring och medan jag gjorde detta så fixade Laila lite dipsås och paprika. Mums så gott det blev. Verkligen ett bra eftermiddagssnack!

Mums!

På kvällen så cyklade vi in till stan igen och gick på en restaurang som heter Burger Trut. De har nyttiga hamburgare och de var så himla goda! Jag är verkligen någon som inte gillar hamburgare egentligen men dessa var helt otroliga!


Vi skrattade gott när de kom in med vinet i små IKEA glas. Vinglasen var slut så de fick ta dessa istället. Påminde mig lite om Malaysia när det är lite hur som helst, man kanske inte tror att detta skulle hända i Holland med okej?!


Min fantastisk goda hamburgare

Fina Laila

Efter middagen cyklade vi hem till Laila igen och kollade på The Killers. Imorgon åker jag tillbaka till Madrid jättetidigt så det var ganska skönt att ha en lugn och trevig kväll. Kan inte fatta att jag redan ska åka imorgon, tiden har gått hur fort som helst men vi har verkligen hittat på mycket kul. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar