torsdag 27 mars 2014

Dag 2 med pappa i Madrid!

Idag gick jag upp och gjorde frukost igen. Denna gången blev det smoothies vilket var supergott! Vi skojade med mamma att vi ville ha dessa på Langkawi nästa gång vi är där, men det funkade inte då hon snabbt svarade att vi kan nog göra godare då vi vet hur man gör. Okej då, jag får väl langa fram några smoothies då. Frukosten blev i alla fall jättetrevlig!


Under dagen så tog vi det ganska lugnt vilket jag tror vi båda tyckte var skönt. Jag behövde plugga lite för mitt prov jag har nästa vecka och pappa behövde ringa lite samtal. Det var faktiskt jättemysigt att ha på TV:n lite, titta på rapport, snacka emellanåt och bara ta det lugnt. Vi behövde också vara hemma för ett företag skulle leverera våra biljetter för Real Madrid matchen till på lördag. Det var ju rätt viktigt att vi fick dessa biljetter! Vid sextiden kom dem och vi blev superglada!

Fotboll nästa!

När vi hade fått biljetterna stack vi ut för att äta lite middag. Jag visade pappa el Mercado de San Miguel och den tyckte han verkligen om. Det är ju verkligen en fräck saluhall och så himla modern. Vi tog aldrig ett glas vin då det var hur mycket folk som helst utan vi fortsatte till La Latina (Calle Cava Baja) för att hitta en liten bar som vi kunde ta en drink på.

Pappa utanför saluhallen

Vi hittade tillslut ett ställe som såg lite roligt och spanskt ut. Vi tog varsin öl och som man får här i Spanien så får man ju lite tilltugg vilket är kanon och väldigt trevligt. Vi fick lite oliver och två små mackor med skinka på. Supergott till ölen vi beställde!


Jag med min öl

Vi gick sedan vidare och kollade efter lite ställen att äta på. Först hade vi tänk att äta tapas men sedan fick vi verkligen sådant kött-sug så vi bestämde oss för att leta efter ett steak-house. Vi hittade tillslut ett som låg precis bredvid el Plaza Mayor så det var ju precis bredvid La Latina där vi var. Köttet var jättegott och vi drack ett jättegott vin som heter CUNE från Rioja.

Pappa på restaurangen

Efter middagen promenerade vi tillbaka till Ópera för att ta tunnelbanan tillbaka. Det var kul för vi passerade el Plaza Mayor då så pappa fick se det torget, man måste ju ha sett detta om man har besökt Madrid!

En liten turistbild på pappa 

På vägen hem så stannade vi på en bar precis bredvid mig på min gata. Pappa tog en öl och in kom ännu mer mat som man får gratis. Det är ju helt galet vilka portioner man får också - det är ju en hel måltid!


Vi var rätt trötta när vi kom hem och hoppade direkt in tills sängs. Ännu en jätterolig dag med pappa! Det är jättekul att få visa honom hur jag bor här och hur jag har det, nu kommer han ju veta lite mer om vad jag pratar om när jag berättar om saker och ting. Så himla roligt! Tror inte heller mina föräldrar har någonting emot att hälsa på mig när man bor i sådana metropoler, jätteskoj! Godnatt och hoppas ni har fått en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar