onsdag 19 mars 2014

Skola och sedan lunch på Plaza de Santa Ana

Idag började dagen rätt lugnt med lektioner och ingenting speciellt. Jag har dock haft väldigt ont i huvudet idag så det har inte varit så himla roligt... Paige och jag pluggade som tusan inför marknadsföringsprovet som vi hade idag klockan halvett. Det gick faktiskt riktigt bra, eller det kändes som om det gjorde det i alla fall. Skönt att det är över! 

Vi träffade MJ efter våran lektion och åkte iväg till Sol för att fixa lite saker. Det blev lite Corte Ingles och sedan lunch på Lateral, men denna gången på Plaza de Santa Ana. Jag älskar detta plaza och det är så mysigt, inte bara har plazat ett väldigt fint namn, men också otroligt mysigt! Vi skulle dock gå in och kolla på en skybar "The Roof" och blev mötta av sådan otrevlig personal. De var tykna och arroganta så ditt kommer vi verkligen inte gå tillbaka om de fortfarande jobbar där. Så tråkigt för det ska ju vara en jättefin och fräck bar! Man undrar ibland hur folk tänker när det kommer till service...

Paige och MJ

Plaza de Santa Ana

Vi beställde in lite olika saker som vi åt. Sangrian de har på detta stället är bland den bästa i hela Madrid, den är bara så god! Vi delade på en karaff sådant för att fira att vi hade haft vårt marknadsföringsprov. Skål!

Jättegod mat!

Mer god mat!

Paige och jag fick sätta oss snabbt i en taxi för att hinna med lektionen klockan sex. Vi hann och var tidiga till och med vilket var skönt. När vi väl kom hem igen så satte jag igång och jobbade på en rapport som ska vara inne nästa vecka, lika bra att få den gjord så snart som möjligt. Just det! Idag har jag gått med linne hela dagen, underbart! Det är ungefär 25 grader nu under dagen i Madrid vilket är så himla härligt. Jag vill att det ska stanna såhär för om det blir varmare kommer jag dö, vilket det lär bli. Hm, hoppas jag hinner vänja mig snabbt vid denna värmen. Tjohej, nu ska jag sova. Det kommer bli en spännande dag imorgon! Kram och godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar