torsdag 20 mars 2014

London nästa!

Imorse kom taxin och hämtade mig klockan fyra på morgonen, shit vad jag var trött då! Jag hade bara gått upp för att stänga igen väskan och sminka mig lite för att sedan hoppa in i taxin. Det gick jättelätt att komma till flygplatsen, men hela resan dit så satt chauffören och snackade spanska med mig. Jag kan ju lätt säga att min hjärna inte riktigt hade vaknat och därför var väl inte min spanska på topp kanske... Väl på flygplatsen checkade jag in min väska och allt gick jättesmidigt. Vi hade ju ingen våg hemma så jag hoppades verkligen att min väska vägde mindre än 15 kg, som tur var vägde den bara 9,6 kg. Tror detta är det lättaste jag har rest någonsin.

Väl framme! 

Jag gick direkt till gaten och väntade där ett bra tag innan det blev boarding.

Mot London! 

Det tog verkligen sin lilla tid innan alla var på planet, men tillslut så satt alla ner och vi kunde äntligen lyfta. Jag somnade innan planet ens hade lyft då jag var så himla trött. Jag vaknade flera gånger utav att min mun var torr, jag sov antagligen med öppen mun - någonting som kanske inte är så glamoröst.

Planet

Det gick jättelätt att komma in till centrala London, jag hoppade på en EasyBus som tog mig direkt till Baker Street där jag kunde åka vidare till St. John's Wood stationen. Samantha väntade på mig där så jag kunde åka upp och lämna min väska hos dem. Planen var egentligen att jag skulle överraska Nur under deras ISB möte, men när Samantha och jag skulle öppna entrédörren så kom Nur ut. Hon var väl fortfarande lika överraskad, men kanske inte lika bra överraskning som det kunde ha varit. Hela anledningen varför jag är här är ju för att vara med Nur under hennes födelsedagshelg, inte själva överraskningen isig. Hon blev dock jätteöverraskad vilket var roligt!

På väg till St. John's Wood

Jag hade planerat in en lunch med Cicci idag då Nur hade skola och de andra var upptagna. Vi hade det supertrevligt som vanligt och åt på en resturang som heter Grand Café Villandry. Det var ett jättemysigt ställe!

Fina Cicci

Jag

Vi beställde in två stora kaffe vilket jag verkligen behövde! Jag var både jättehungrig och rätt trött då jag inte hade sovit mycket alls under natten eller flyget. Maten var supergod och vi hade det hur trevligt som helst. Vi snackade mycket om Kenyaresan vilket ska bli så otroligt spännande! Kul att snacka med henne sådär över en lunch, det var verkligen non-stop snack i över 1,5 timmar.

Kaffe, mums!

Vi stack sedan till en skandinavisk restaurang som säljer svensk mat. Jag behövde köpa lite mer fiskbullar så det kändes bra att få fixa detta. Nu kan jag leva gott i Madrid igen! Denna restaurang "Scandinavian Kitchen" vad jättefin och de hade en restaurang där man kunde äta skagenmackor, kanelbullar, osv. Hur mycket gott som helst! Sedan längst back hade de en liten avdelning med mat - Kalles Kaviar, Falukorv, Oboy, Fiskbullar och massa annat gott!

Jag stack sedan iväg till skolan och träffade alla andra. Jag hade ett möte med en person i skolan för att diskutera marknadsföringskursen. Mötet gick bra tycker jag allt och vi får hålla tummarna att de godkänner kursen så vi får ta den nu denna terminen. Det kändes verkligen konstigt att vara tillbaka på skolan då man inte riktigt kände igen folket för att det är många nya och massa som har kommit tillbaka från deras utbytesår. Riktigt kul var det i alla fall och träffa alla kompisar!

Back at school!

Efter mötet och lite annat så stack Nur och jag till Coco Momo för att snacka om allt och ingenting. Vi beställde in en flaska vin och lite nachos och snacket började. Det är supermysigt att vara tillbaka och träffa alla igen. Det känns verkligen bra att kunna vara några få dagar med Nur i alla fall innan hennes födelsedag och ge henne hennes present och allt i person.

Jag

Fina Nur

Goda Nachos

Efter några timmar på Coco Momo så stack vi hem till Nur för att byta om och sedan sticka vidare till en pub nära där de bor. Jag fick min födelsedagspresent från Charlotte och Samantha, ett jättefint halsband med en ametiststen och ett "A" ingraverat i. Detta kommer jag verkligen att använda! Väl på puben så gav jag Nur min present till henne, en Thomas Sabo ring med en turkos sten. Hon blev jätteglad vilket var kul!

Fina Nur igen!

Thomas Sabo ringen! 

Jag och Nur

Vi hade det supertrevligt under middagen och det blev mycket snack. Superkul att vara tillbaka med tjejerna igen!

Samantha, Charlotte, Nur och Cicci

Cicci, Nur och jag stannade kvar och drack upp vinet. Vi var väl hemma igen vid tolv så det blev inte supersent allt. Charlotte och Samantha har båda skola imorgon så de behövde gå hem lite tidigare. Gud vilket roligt slut på denna dag! Det har verkligen varit en lång dag kan man säga! Nu ska det bli skönt att hoppa i säng. Godnatt och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar