torsdag 6 mars 2014

Valentina till Madrid!

Det blev städning, mathandling och snabb dusch innan Valentina kom till lägenheten klockan fyra. Jag behövde bara ta kort på detta vin, det kostar mindre än 1 euro och säljs i ett 'juice-paket', helt galet hur billigt det är! Jag har dock inte prövat det än så det får bli till en annan gång, men perfekt kanske att ha när man gör Sangria osv?

Så billigt!

När jag kom hem så satte jag igång och gjorde pannkakor, tänkte att Valentina kanske ville ha lite svenskmat nu när hon har varit borta i fem månader ifrån Sverige och bara ätit mat från Sydamerika.

Pannkakor!

Vid fyra kom Valentina med taxi hem till oss, så himla kul att ha henne här. Paige hejade snabbt på henne innan hon stack iväg till flygplatsen då hon ska till Tyskland för att hälsa på sin pojkvän. Valentina och jag snackade konstant i flera timmar, sedan stack vi iväg till Cuatro Caminos för att köpa lite mat och växla pengar, osv. Kul att visa lite av området också. Vi gjorde jättegod pasta när vi kom tillbaka som blev toppen, det med lite rödvin blev kanon.

Valentina

Pastan med Jamon Serrano

Klockan tio skulle vi ha hem massa folk hos oss på lite förfest då vi ska ut ikväll så vi var tvungna att sätta igång och göra oss iordning. Vi fick bland annat hitta på ett kreativt sätt att stryka kläder på...


Det kom fem personer hem till oss vid tio så vi var totalt sju personer vilket var superroligt. Andreia kom först så vi kunde ha lite tjejsnack innan killarna kom. Vi spelade 'fuck the dealer' vilket är ett kortspel och det satte verkligen igång snacket. Vi hade det superroligt och vid lite efter tolv stack vi vidare till Joy.

Jag och Valentina

Kortspelandet

Vi stack till Joy som ligger vid Ópera och var där under kvällen. Vi hade det superkul och kom väl hem vid fyra och då hoppade vi direkt in i sängen och slocknade på noll sekunder. Det blev verkligen en toppenkväll med superhärligt folk! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar