fredag 14 mars 2014

Mysig dag i Rotterdam!

Idag vaknade Laila tidigt då hon var tvungen att gå till skolan. Hon kände sig lite dum men jag förstod ju precis att hon behövde detta. Det skulle ju inte spelat någon roll när jag än kom, det skulle alltid ha varit någonting som hände under nästa tid då. Jag hade i alla fall hela dagen att studera marknadsföring vilket var skönt. Jag hoppade snabbt in i duschen också och åt lite frukost medan jag gjorde mig iordning. Tiden gick jättefort och tillslut var den halvfyra och Laila var på väg hem. Det enda jobbiga med idag var väl att vi inte hade internet i hennes hus så jag kunde inte kolla någonting online. Kanske var bra då jag verkligen studerade, men inte det roligaste kanske.

När Laila kom hem så stack vi ut med cyklarna igen till parken där vi hade picknick. Vi bestämde oss för att cykla ett helt varv runt sjön vilket tog ungefär 90 minuter i snabb fart så det var verkligen en bra distans och träning. Vi stannade på några ställen och tog lite foton. Var bland annat tvungen att ta bild på denna vindkvarn som är en typisk symbol för Nederländerna.


Laila

Laila

Sjön som vi cyklade runt

Jag och Laila

Jag och Laila

Jag mitt i cyklandet

På vägen hem igen stannade vi på några ställen där de hade jättefräck street-art. Vi var väl lite smårädda dock när vi var i dessa områden då de inte direkt var de säkraste, men nu i efterhand var det verkligen kul att ha sett dem.

Jag

Fräck konst!

Mer konst!

På vägen hem stannade vi vid en mataffär och handlade lite inför kvällen. Jag skulle laga lax som Laila hade tidigare köpt på marknaden som vi ska till imorgon. Vi hade också köpt några öl som vi drack för att smaka lite på de olika ölen i området.

Fina Laila

Vi var väl båda rätt hungriga när maten var färdig. Det blev lax stekt i smör, en dillsås med vittvin i och lite ris till. Supergott blev det och väldigt trevligt sällskap!

Laila

Maten

Laila behövde sticka iväg igen till ett möte så jag stannade hemma och fixade iordning allt. Hennes möte blev färdigt tidigare än vad vi trodde så hon kom hem igen efter någon timma och då drog vi ut. Lailas pojkvän, Kees, hängde också med ut ett tag men sedan på kvällen blev det bara vi två.

Laila och jag

Laila och Kees

Det konstiga med Holland är att det bara går att betala med Maestrokort. Detta för mig är ett slags kort som man får när man är under 18 år och inte får lov att ha Master Card eller VISA. Jag har verkligen inte ett Maestrokort, det har jag inte haft på länge, så jag kunde verkligen inte betala med mitt kort någonstans och det finns jättefå uttagningsmaskiner vilket var otroligt irriterande. Vi fick cykla hur långt som helst bara för att jag skulle kunna ta ut lite pengar. Åh detta blev verkligen frustrerande tillslut. Hur kan man inte betala med VISAkort i en butik?? Jag fattade ingenting.

Vi stack hem efter ett tag med McDonalds i handen. Kanonbra mat, jag vet... Men det var supergott i alla fall klockan två-tre på natten.

Vi parkerade cyklarna där de skulle vara igen

God och hälsosam kvällsmat (not)

Hoppas ni alla har fått en bra dag. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar