måndag 8 juli 2013

Dag 2 i Almuñécar med föräldrarna

Det är lite roligt att få vara bara jag med mamma och pappa, det händer inte alls mycket nu. Det är väl mer Fredrik som är van att bara vara med föräldrarna ensamma, inte så mycket jag längre nu när man har flyttat hemifrån osv. Det är lite kul att få all uppmärksamhet och det är roligt att bara kunna umgås med föräldrarna lite själv - även fast det är hur kul som helst när Fredrik är med. 

Mamma stack iväg på morgonen för att handla färskt bröd som vi åt till frukost. Det blev pappas klassiska baguetter med ägg, ost, tomat, salami, osv. Mums sa gott!

Frukost på balkongen

Efter god frukost var det dags för mig att gå och fota en lägenhet som ska upp på hemsidan. Det ligger mitt i gamla stan - en jättefin etta men det enda som är synd är att den inte har en balkong/terrass som man kan sitta ute och äta mat på. Detta gör direkt så att lägenheten får ett mindre värde för kunder. Lägenheten var väldigt snygg ändå - ni kan se en liknande fast större på www.casabonanza.net artikel nummer 0055. Denna är mycket större och kommer bli såld mycket lättare.

Efter jag hade fotat lägenheten så stack vi till en turistbyrå för att få en karta för imorgon då vi ska bila till Jerez för att hälsa på Fredrik. Jag fick ta ett jättefint kort på mina fina föräldrar!

Mamma och pappa

Pappa och jag hade satt på oss badkläder under så vi kunde bara hoppa i havet sedan när vi nästan var framme vid mig. Det kändes riktigt gott då man var lite småvarm efter att ha burit kassar med frukostmat och gått flera kilometer fram och tillbaka från mig till gamla stan. Härligt med ett dop kan man lugnt säga!

Vid halv tiotiden stack vi iväg till Los Bajos och tog en drink. Mamma och pappa tog varsin Sangría medan jag tog en Malibu con Piña (ananas). Vi satt där ett bra tag men vid halv elvatiden stack vi iväg för att hitta en mysig restaurang att äta på.

En utav barerna i Los Bajos 

Pappa och jag

Vi hittade tillslut en jättemysig restaurang som heter Meson Fransisco II där jag åt en helt fantastisk god stek. Här kan de verkligen grilla kött tillskillnad från England... Vi åt räkor med vitlök också och pappa beställde in (på spanska!!) en korvtallrik. Man blev allt lite imponerad!

Pappa och mamma

När vi kom hem på kvällen så var det rätt sent men pappa och jag tog en öl på balkongen ändå. Mamma höll på att fixa lite med annat, men vi alla kröp snabbt in våra sängar. Imorgon sticker vi till Jerez vilket ska bli hur kul som helst då jag får träffa min lilla bebis (Fredrik) igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar