lördag 27 juli 2013

Leker inbrottstjuv?

Idag när vi kom tillbaka till huset så funkade det inte att öppna gaten, det var inte fel på batterierna så det var tvungen att bero på ett strömavbrott. Jonas skickade upp Felicia på muren för att klättra ner på andra sidan, men efter några försök så hittade hon ingen stans att klättra ner på andra sidan. Jag tog initiativet och klättrade upp på ena sidan utav gaten och lyckades använda gaten som "stege" ner. Jag var lite små nervös, men samtidigt ville jag bara in i detta hus. Jag trixade lite med switcharna på strömbrytaren och tillslut fick vi upp gaten. Det är något fel i huset för att om de använder tvättmaskin och tex kylskåpet samtidigt så stängs all ström bara ner, det är precis som om de använder ett för 'billig' och svag elkraftverk för att ge el till hela huset - detta måste de ju byta ut på något sätt. Strömmen kan ju inte hålla på att stängas ner hela tiden. 

I början på "inbrottet"

På kvällen fick vi några gäster - en engelsk kvinna (Joanne) med en spansk man (Juan). Det blev mycket blandat med engelska och spanska. Det känns verkligen skönt nu för jag förstår verkligen allting de pratar om när det pratar hur snabbt som helst på spanska, jag behöver fortfarande öva lite mer på snacket men det kommer flyta på så småning om. Det känns roligt att kunna sitta och vara med, skratta, skämta på spanska! Denna "resa" har verkligen gett mig så mycket, är jätteglad att jag verkligen lägger ner dessa sex veckor på att vara här nere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar