fredag 26 juli 2013

Ledig på en fredag!

Det som är bra med detta jobbet är att jag kan jobba en söndag och sedan vara ledig en fredag - det gjorde jag denna veckan. I söndags jobbade jag i flera timmar så idag sa Pia att jag fick ledigt, så skönt!

Igår hade Pia och Jonas en familj över på middag som jag också var bjuden till. Det blev mycket kortspelande, skratt och goda konversationer efter att ha spelat "Idiotspelet": man fick lära sig mycket nytt!

Imorse träffade jag Felicia och vi stack in till stan. Jag ville kolla lite i affärer, gå till fredagsmarknaden och sedan matmarknaden. Vi var borta i några timmar, men eftersom det var nästan 40 grader ute så var det så varmt att vi åkte hem vid halvtvåtiden.

Ingången till matmarknaden

Köttavdelningen

Grönsaksavdelningen

Kryddavdelningen

Vi var verkligen redo att lägga oss vid poolen så vi stack hem till mig och lämnade av allt det jag hade köpt för att sedan bli upphämtade utav Jonas som körde oss upp till deras hus. Jag la mig direkt på en solstol och bara njöt utav livet! Det spelades bra musik i bakgrunden så jag somnade till en liten stund.

Livet är bra! Titta vilken fin utsikt!

Jag tror att efter några timmar i solen med nästan inget skydd på så lär jag få något resultat, och det fick jag... Jag har typ danska flaggan på höften nu känns det som, men jag hoppas detta lägger sig om några dagar så att det blir brunt och fint.

Min "brunhet"

Jag tog foto sedan på kvällen på mina skor jag köpte idag. Dessa kommer jag verkligen att använda och jag hoppas på att köpa något par till eftersom det är så billigt att köpa skor här och de har min lilla skostorlek (35) - bra kombination!

Mina nya skor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar