fredag 12 juli 2013

Shopping och middag på L'Osteria

Idag jag vi runt i stan för att hitta lite grejer som mamma och pappa vill ta med sig tillbaka till huset på Langkawi. Mamma hade sett jättefint porslin som hon ville köpa - pappa tyckte väl mer "ännu en servering som kommer stå i skåpet..." Det blev faktiskt mycket fina grejer ändå, vi lyckades köpa massa fint! Jag hittade också en liten present till Stella-bus som vi får se när hon kommer få. 

Efter några timmar bärandes med tunga kassar, satte vi oss ner på torget vid kommunhuset för att äta den sista tapasen. Det var verkligen skönt att vila fötterna, armarna och få snacka en liten stund.

Vi stack hem efter en stund och började göra iordning inför kvällen då Pia och Jonas skulle komma över på lite drink och sedan gå ut på en restaurang. När de kom hade jag gjort iordning mojitos, lite jamon serano skinka och korv. Det blev snack på min balkon i någon timma sedan bar vi av till restaurangen. 

Jag, Pia och pappa

Mamma och Jonas

Köttet på restaurangen var något så otroligt gott. Våran familj älskar kött så vi kan verkligen bara sitta och njuta utav en god köttbit. Efter lite carpaccio och en stor stek, kan man säga att man var rätt mätt! Vi hade det dock hur trevligt som helst så det blev lyckat eftersom det är mammas och pappas sista kväll. Tiden har gått jättefort men det kan vara ett bra tecken för det betyder att man har haft det otroligt roligt: och det har vi haft! Verkligen en kanonvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar