måndag 1 juli 2013

Första jobbdagen i Spanien!

När jag vaknade imorse såg jag verkligen fram emot veckans första jobbdag i Spanien. Undra hur detta går till och hur det kommer gå? Jag vaknade till denna dag, så det gjorde allting mycket roligare!

Fina utsikten på Almuñécar från min balkong

Jag kom kl 10 - det känns skönt att ha valt ett land där man uppskattar sovmorgonar. Vi satte igång direkt med att snacka om saker och ting går till och hur mäklare jobbar i Spanien. Jag satte mig vid min dator och började översätta hemsidan till Spanska och det gick väldigt bra.

Mitt i början på arbetet

På eftermiddagen så tog vi lite foton på en lägenhet som är till salu och WOW vilken fin utsikt och modernt hem. Normalt sätt brukar lägenheter här vara lite ruttna och gamla, men denna var helt ny och så fräsch och fin! Åh man ville bara ha den direkt, men nu är jag där och jobbar och vill ha sålt den, inte ha kvar den så jag kan kolla på den och tycka den är fin. Vi tog foton och det gick ganska snabbt.

Efter jobbet, vid 19-tiden, stack jag hem för att göra mig iordning till en tapaskväll med Valentina. Vi träffades för några kvällar sedan hos dem och hade det jättetrevligt så det skulle verkligen bli roligt att träffa henne igen, en jättego tjej!

Kändes jobbigt att gå i denna värmen... not!

Vi sågs nere på tapastorget och det är väl drygt två kilometer så det tog sin lilla tid då man inte ville gå för snabbt så man var helt svettig när man kom fram. Vi sågs snabbt och hade det jättetrevligt. Vi satt där och åt tapas i tre timmar med gott vin och Tinto de Verano och Sangría, men sedan var det dags att gå vidare.

Tapastorget var helt tomt när vi kom då klockan var bara 20 och de flesta börjar gå ut vid 22.

Vi hittade ett ställe nere vid stranden som vi satte oss på. Vi hade det hur trevligt som helst och snackade som tusan. Vi träffade också ett gäng svenskar som var från Kungälv - hur troligt är det att man stöter på kungälvsbor här i lilla Almuñécar? Lite kul!

Valentina

Summering av kvällen!

Det blev mycket goda skratt under kvällen vilket är alltid ett bra täcken. Vi hade det så roligt!! Nu ska vi ses igen på onsdag vilket ska bli kul, får se vad vi hittar på då! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar