fredag 19 juli 2013

Långlunch på Calabajio

Långlunchar är jättepopulärt här och jag förstår varför. Egentligen så är väl bättre att äta en lite större lunch för då äter man sedan en mindre middag. Man ska ju inte äta så mycket på kvällen, så detta är ju en kanon idé. Såklart ska man ju inte pressa i sig världens största lunch, men det är jättemysigt att sitta och snacka i någon timma. Lunchen idag blev på Clabajio som ligger vid Galera Playa där vi har många fastigheter till salu. Det var kul att få se mer vart de lägenheterna ligger så man får en bättre bild utav vad man egentligen säljer. Maten på denna restaurang var helt otroligt god - vi delade på kött med bearnaisesås. Köttet var helt perfekt gjort - det sprang nästan av tallriken. Mums! 

Restaurangen "Calabajio"

Pia och Felicia

Efter några timmars lunch så stack jag hem till Pia igen för att jobba lite till. Efter en stund stack jag hem till mig för att mysa och läsa en bok. En granne till oss på landet, Birgitta Bergin, har skrivit sin andra bok nu "Fångad i Marbella" och den är väldigt bra. Lättläst och bra skrivit. Denna boken passade jag på att läsa tillsammans med ett glas rött.


Jag gick strax där efter och la mig. Imorgon ska jag sticka till Nerja med Pia och familj för att hälsa på en utav deras bekanta. Det ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar