måndag 15 juli 2013

Visade lägenhet, advokatbesök och tentaresultat

Jag hade lite svårt att sova inatt för jag visste att när jag vaknade så skulle jag få reda på om jag hade klarat spanskan eller inte. Jag gör alltid mitt bästa oavsett, men just språken i skolan är så grymt svåra så det är jobbigt ibland att veta hur man ligger till. Det kändes lite jobbigt att öppna resultatet online, och jag hade en stor klump i magen innan när jag loggade in - såklart kändes hela processen oerhört långsam, men det var nog jag. När jag väl hade loggat in så såg jag att allt var "P" som betyder Pass - det är ju det viktiga. Men, jag märkte snabbt att Spanska, steg 5, inte var med på listan - shittttt tänkte jag, neeejjj nu blir hela mitt Madridår försenat ett halvår. Jag mejlade skolan och frågade vad som händer och varför jag inte kan se mitt spanska betyg, jag blev ju bara mer och mer nervös! Tillslut efter fem långa minuter så laddade jag om sidan och då var mitt spanska betyg där... Jag fick godkänt!! Inte bara det utan mitt snitt under det första året är "top of the class" vilket betyder att jag har "first grade" betyg. Detta var ju otroligt kul och det var verkligen en bekräftelse att allt hårt arbete som jag har lagt ner under året verkligen har gett resultat. Dagen startades verkligen på en bra not!

Efter några timmar stack vi till ett ställe på andra sidan stan, nära Playa Velilla, där vi skulle visa lägenheten. De gillade verkligen denna och det såg ljust ut - det var andra gången de kollade på denna. Vi kollade på huset också men det var ingenting, det låg lite långt ifrån stan. Pia och jag stack hem för att äta snabbt och då blev det stekt falukorv med spagetti som smakade suveränt. Advokatbesöket var intressant att vara med på då jag fick lära mig lite mer om den juridiska biten av mäklarjobbet: vad man ska tänka på, hur mycket skatt man betalar, om man ska skriva testamente eller inte, osv. 

På väg hem från mötet stannade vi på Mercadona där jag handlade lite godsaker inför kvällen för att fira mina resultat från skolan. Väl hemma igen så gjorde jag iordning allt och satte mig på balkongen och skålade med mig själv. Låter lite patetiskt, men det var det inte! Jag hade verkligen rätten till att dricka lite Cava och äta det jag ville idag för det förtjänade jag efter de nyheter jag hade fått.

Skål!

Det blev en toppen dag och jag hoppas ni fick en suverän dag också. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar