söndag 7 juli 2013

Mamma och pappa i Almuñécar!

Eftersom jag kom hem rätt sent, eller rättare sagt tidigt imorse, så sov jag till ungefär klockan två... Det var rätt lagom för nu hade jag då tre timmar på mig att städa hela lägenheten, tvätta och fixa lite andra saker innan mamma och pappa rullade fram framför lägenheten. Det blev helt perfekt time:at och jag blev klar 45 minuter innan de kom så då slängde jag mig in i duschen så man såg lite fräsch ut! Jag fick ett sms lite senare att det var inne i Almuñécar och då stack jag ner och väntade en liten stund utanför mitt lägenhetshus på dem. Snart såg jag en liten grå Volkswagen rulla fram och det var dem! De kastade sig ut och jag fick världens bästa kramar! 

Jag och pappa

Väl uppe i lägenheten hade jag fixat lite Jamon Serano con Melón tidigare som jag dukade upp och serverade detta tillsammans med en liten Tinto de Verano drink (1/3 rödvin med 2/3 Fanta citron). Det blev mycket snack under lunchen - man hade knappt fattat att de var här för att hälsa på mig nu! Så himla roligt att de tog sin tid för att åka hit!

Jamon Serano con Melón

Efter lunchen så behövde pappa en siesta men inte vi andra... Vi stack ut och gick en liten sväng och gick en bra bit mot stan. Jag visade mamma vart man kunde köpa färskt bröd, vart matbutiken ligger och lite annat kul. Vi var säkert borta i en timma och gick sedan hem till pappa. Han var redan vaken när vi kom hem, han hade blivit väckt utav tvättmaskinen som pep. Tydligen visste han inte vart ON/OFF knappen var... Dessa män.

Vi gjorde oss iordning för att sticka ut. Vid niotiden var vi på tapastorget inne i stan eller "Plaza Kelibia". Där beställde jag lite roscas till oss och jättegoda räkor. Det blev precis lagom tillsammans med varsin Sangría. Alla verkade tycka om maten och stämningen - det är ju världens stämning där nere på det torget med mycket liv och glada skratt. Vi var verkligen mätta och belåtna när vi gick där ifrån.

Jag på tapastorget

Efter tapastorget stack vi hem och tog en drink på min balkong och snackade lite i det sista. Det är så mysigt att ha dem här och få visa dem ännu ett nytt kapitel i mitt liv: Almuñécar-kapitlet. Vi har hela veckan framför oss så vi ska nog se till att hitta på en massa roliga saker! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar