onsdag 3 juli 2013

En vanlig onsdag i Almuñécar!

Idag började vi jobbet vid tiotiden som vanligt och det gick jättebra. Jag fortsatte göra klart det sista på den spanska sidan på www.casabonanza.net - nu är allt äntligen klart.

Passade på att sola lite emellanåt 

Pia och Jonas kom hem vid fyratiden och då åkte jag och Jonas till Mercadona för att handla lite saker. Jag behövde lite mer frukost hemma så det var perfekt att vi kunde passa in detta samtidigt. Vilken mataffär! Detta påminde mig mycket om Village Grocers i KL eller som ICA i Sverige - de hade verkligen ett bra sortiment! Här hittade man allting och det var bra priser. Alkoholen här är så himla billig! Vi tycker att det är jättebilligt på Langkawi med sprit då en Absolut kostar 75:- och en Malibu runt 80:-, men här kostade det lika "lite". Det är nog bara Sverige som sätter sina priser så otroligt högt - fattar inte varför för att bara för att priserna är lägre betyder inte det att fler folk kommer vara fullare på gatorna - ta Spanien som ett exempel! Här är det mycket festande - ja - men folk kan hantera spriten på ett annat sätt och det är mycket sällan man ser en spanjor däckad på gatan!

Allt man behöver i kylskåpet!

På kvällen var vi alla bjudna till Birte som bor uppe i Cotobro i ett helt fantastiskt paradishus, wow! Ett utav de finaste husen jag någonsin har sett och vilken utsikt. Hon har en infinity pool, bar, jättestor terass och hus i huvud taget - åh vilket ställe! Vi åt middag där i några timmar och det blev några små dopp i poolen för att svalka av sig. Efter middagen stack Valentina och jag till los bajos för att ta en drink på stranden. Det var också jättetrevligt men vi var så trötta så vi gick hem ganska snart efter. Kanon lyckad dag och kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar