fredag 9 augusti 2013

Fest på Rörtången!

Idag vaknade jag lite lätt utav att mamma fixade det sista i huset innan hon stack iväg till Lerum då hon hade en frisörtid kl 09. Jag somnade gott om och vaknade strax innan tio och åt då lite frukost osv. Jag ska ha några som sover över hos mig efter festen ikväll så jag var tvungen att fixa iordning lite i min friggebord - det såg ut som ett bombnedslag! Det gick snabbt och tillslut var alla sängarna bäddade, dammsugit på golvet och fått ut alla mina kläder därifrån. Imorgon sticker jag till Lerum så det var skönt att få packart och ha allt klart.

Jag stack snabbt iväg till ICA Kode för att handla ett batteri till en klocka som hade stannat och det gick snabbt. Det blev lite lunch efter när jag kom hem och sedan lite slappande. David kom och hämtade mig vid tvåtiden så jag skyndade mig att fixa till sminket och håret och sedan på med kläderna. De var och spelade krocket på andra sidan häcken (där de bor), det var inte igår man fick se det spelet! Alla gick ju verkligen "all in" vilket var roligt för det var verkligen inget vänskapsspel utan matchspel, speciellt för alla män i umgänget.

Efter som började mer och mer folk anlända och tillslut var vi runt 20 pers där ute. Det var verkligen kul att träffa allt dessa folk för de var så trevliga och bodde på ställen allt från Sri Lanka till New York. Det roliga är när man träffar internationella folk som dessa att man kan ha så många gemensamma bekanta, ibland är världen allt liten!

 Sveriges vackra solnedgång

Vid åttatiden serverades maten. Det vara saftade till sig i munnen när man såg all mat, speciellt för någon som älskar skaldjur. Det blev högt tempo på kräft- och räkätningen. Kan ni tänka er att det till-och-med blev mat över efter att alla hade bara proppat i sig kräftor och räkor?! Helt sjukt!

 Det goda bordet med den goda maten

Långbordet!

Jag tror jag kom hem runt fyra på morgonen så det blev en ordentlig kväll med mycket snack och skratt. Vi hade det verkligen hur kul som helst! Tusen tack till bröderna Bergin för att fixat ihop en dag och kväll som denna! Den kommer verkligen man minnas. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar