torsdag 15 augusti 2013

Swedish Reunion, dag 3

Idag ställde vi klockan itid och gick upp för att åka till Marstrand. Det blev en god frukost innan vi bar iväg på de smala vägarna och sedan vägen till Marstrand. De andra tjejerna tycker att det är lite smalt här med vägarna och det förstår jag - det är inte det lättaste att köra på dessa vägar när man möter idioter som kör alldeles för snabbt och i mitten utav vägen. Då hjälper det inte att man själv ligger vid sidan av vägen och kör försiktigt ifall det skulle hända någonting.

Vi parkerade bilen vid Koön och sedan tog vi färgan över till Marstrand. Vädret var så fint och det blåste ingenting vilket var verkligen en förvåning! Det brukar alltid blåsa där så jag sa till tjejerna att ta på sig byxor ialla fall - själv kände jag att jag valde ett bra val till mig själv, långkjol. De tyckte det blev lite varmt men tur att det ändå fläktade lite grann så man kunde svalka ner sig.

En bild på oss alla: Cicci, jag, Sandra, Thea och Linda

Det var rea överallt i alla butiker så vi gick in och kikade i några affärer. Carlstens fästning var ju ett måste att visa när man ändå är här så vi traskade upp till den. Jag trodde det skulle vara mycket längre att gå än vad det var, men det kanske beror på att senaste gången jag var där så var jag runt sju och tyckte att det var en fruktansvärd lång sträcka att gå... Vet inte hur jag kunde komma till denna slutsats. Det är ju så fint här med alla husen, charmigt med väggar som lutar utåt, backar, inga bilar, osv. Detta är västkusten!

Fin väg upp till fästningen

Cicci, Sandra och Thea

Väl framme kikade vi runt och läste om fästningen och Lasse Maja. Det var ju en klarblå solig dag så satte oss ner efter en stund och bara beundrade den fina utsikten på havet, Koön, Marstrand och vår natur. Vår parkeringsbiljett höll på att gå ut och jag blev lite lätt stressad eftersom jag inte vill få någon böter men Sandra hade en applikation på sin iPhone där hon kunde betala biljetten där genom att använda registreringsnumret på bilen och en "zonkod" för att beskriva vart bilen stod. Hur hightech är inte detta? Vi la på en gång i timmen på biljetten med användning av hennes mobil eftersom man bara kunde lägga på en timma i taget. Så fräckt!

Fästningen

Sandra liggandes på en kanon!

Sandra, Linda, Cicci, Thea och jag

Den fina utsikten!

Efter en stund gick vi ner igen till hamnen och där åt vi en liten lunch. Det blev en tunnbröd rulle med skagensallad och den var så god! Vi satt och njöt utav solen i en stund och vissa tog en kulglass. Cicci och jag var de första att ta färjan över för att hämta bilen och sedan vänta på de andra för att åka till ICA i Kungälv för att handla inför kvällens långmiddag.

Jag, Cicci och Thea

Linda och Sandra

Jag hade delat upp folk i lag, förrättslaget: Thea och Cicci, och efterrättslaget: Linda och Sandra. Jag stod för varmrätt. Till förrätt åt vi några goda kex som de hade gjort med oliver, getost, osv. Smakade riktigt gott! Jag gjorde en afrikana till varmrätt vilket alla tyckte om - skönt! Till efterrätt fick vi en jättegod lime cheesecake. Middagen blev verkligen så god och alla fick presentera i tur vad de hade gjort och lite snack så innan man fick börja äta. Rolig grej att hitta på!

Dukningen klar för att alla skulle så sig ner!

Förrätterna

Efter middagen diskade vi allt vilket var skönt för jag hatar att vakna upp på morgonen och det första man gör är att man måste diska efter gårdagen, det finns knappt någonting tråkigare! Vi fixade iordning och sedan lärde Cicci oss alla ett nytt kortspel som hon hade lärt sig - det var roligt och man fick tänka till ordentligt. Det heter Gin Rummy.

Thea visade upp sin fina One Piece hon hade på sig!

Det var tillslut fem trötta tjejer som la sig sent på kvällen efter mycket snack. Vilket otroligt rolig dag vi hade det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar