onsdag 7 augusti 2013

Ute på Rörtången igen

Imorse smsade Angelika och frågade om jag ville äta frukost med dem, jag snabbade mig ut ur sängen och ner till deras hus. Det blev gott kaffe och goda mackor. Lilla Stella sov så gott när jag kom men vaknade sedan efter frukosten vilket var lagom då jag hade händerna tomma och kunde hålla henne fint. Efter Angelika hade gett henne lite mat så somnade hon gott i min famn igen och vi satte oss båda i en fåtölj och vi somnade gott lite tillsammans där. Så mysigt att ha denna fina bebis i sin famn, hon är världens bästa!

Stella med sina fräcka Converse-skor flygandes

Vid halvett tiden stack vi hem till oss då mamma hade gjort lite lunch till alla. Åsa var också där vilket var roligt för man fick höra om hur Erika hade haft det i Argentina och det var spännande! Hon är verkligen en tuff, modig och klok tjej som har klarat sig ett år där nere i slummen - så fräckt och vilekt erfarenhet! Till lunch blev det en jättegod lax med sås osv - vi alla smaskade i oss det och var snabbt mätta och belåtna.

Stella sov så sött

Vid fyra stack jag iväg till Lökeberga för att fixa mina fransar igen. Jag hade ungefär tre styckna kvar och det var inte det snyggaste kanske. Emelie var också där vilket var roligt för henne har jag inte på flera år känns det som. Det blev mycket snack och skratt och efter ungefär två timmar stack jag tillbaka hem då vi skulle få gäster över på middag. De kom 19:02 och hade hittat hit helt kanonbra. Vi bjöd Pia och Jonas på kräftor vilket de verkligen uppskattar eftersom de också bor utomlands. Vi hade det så trevligt och skrattade hur mycket som helst - mamma fick veta detaljer om hur allt var i Spanien och knasiga saker vi hade gjort och sagt under tiden där. Verkligen en toppenkväll blev det som avslutades med god ostbricka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar