lördag 17 augusti 2013

Kräftskiva sedan hem till Lerum igen!

Efter att ha lagt sig runt 02:30 i natt efter mycket snack så var det rätt tufft att gå upp klockan fem för att  hjälpa till det sista med packningen för tjejerna. Fem trötta tjejer satt runt bordet och åt frukost, jag satt väl mest och kollade på alla andra - det var som man satt i ett möte med fyra andra zombies. Alla var helt slut förutom Sandra som hade lagt sig itid då hon skulle köra hela vägen. Efter en kaffe så var alla rätt bra igång ialla fall vilket var nog bra för Sandra då hon tycker nog det är roligare med någon som är vaken och snackar med henne under resan. Klockan sex exakt drog de iväg och huset kändes tomt igen.

Jag gick och la mig igen och sov några timmar. Vid elvatiden ringde Angelika och frågade om jag ville äta middag med dem ikväll, farmor och farfar skulle också vara med. Snacka om bra timing då jag inte hade någonting planerat och det var ju såklart supermysigt att få träffa alla på en gång igen. Jag åt lite frukost och sedan stack jag hem till Lerum för att tvätta massa handdukar och lakan som vi hade använt under veckan, det tog ju en liten tid då vi var fem personer.

Tiden bara rusade förbi och strax var det redan dags för mig att ge mig iväg till deras hem. Att köra dit gick hur bra som helst, det tar ju bara ca 20 minuter att komma fram vilket är ju ingenting. Jag var där lite efter sju så jag satt och höll Stella en bra stund innan de andra kom. Farfar (eller Stellas morfar) fick hålla henne och de var bara så söta!

Farfar och Stella

Sötaste Stella

Vi tog ett glas vin ute innan middagen serverades. Jag har aldrig ätit svenska insjökräftor så det var verkligen spännande att pröva. De smakade riktigt gott! De var ju mindre, men smaken var nästan starkare än vanliga havskräftor. Riktigt roligt att äta detta, speciellt för någon som älskar skaldjur! Jag hade med mig en flaska vitt vin till Angelika som en liten födelsedagspresent och en klänning och kofta till Stella som jag hade köpt i Spanien, de kommer vara så söta på henne!

Matbordet med förrätt - skagen toast

Kräftorna

Angelika och Stanely hade köpt roliga hattar och annat skoj som de hade pyntat matsalen med, det var verkligen en rolig stämning. Det blev snaps och vin för de andra, men eftersom jag körde så blev det till att jag snapsade vatten tillsammans med Angelika - det funkade också!

Farmor och jag

Farmor och farfar

Stanely och Angelika

En tokig bild på Angelika och mig

Det blev mycket snack under kvällen om allt möjligt. Super trevlig kväll blev det! Lilla Stella somnade så småning om så båda föräldrarna kunde sitta och njuta av middagen. Det är så kul att ha Angelika här i Göteborg igen, man kan ses när som helst. Vi har alltid super roligt tillsammans och det är roligt nu när Stella är med också! Angelika är min Gudmor och jag är Stellas. Det är runt tjugo år mellan oss alla vilket är roligt det med. Tusen tack familjen Cederkvist och Stanely för en kanonkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar