fredag 16 augusti 2013

Swedish Reunion, sista hela dagen!

När vi alla var vakna gjorde vi upp en plan för dagen som mest innehöll chill och snack. Vi åt en snabb frukost och sedan stack vi iväg till Kungälv för att fika och ta en lätt lunch. Det blev Tant Rut som vi satte oss på efter att ha kollat lite grann i affärer osv. Jag var inte speciellt hungrig så det blev en barnportion till mig vilket var toppen. Jag älskar våra konversationer vi kan ha med varandra, det är allt från skratt till gråt, från minnen i Malaysia till jobbiga stunder i livet - vi kan prata om allt verkligen. Det känns så bra att ha kompisar som dessa!

När vi kom hem så fixade vi ögonfransar och naglar. Jag färgade ögonfransarna på både Thea och Sandra och det blev jättebra! Cecilia är ju nagelexperten så hon målade Lindas naglar, både tårna och fingrarna.

Sandra ligger och väntar på att sina ögonfransar ska bli klara

Efter någon timma började jag fixa lite med middagen, det blev Flygande Jakob vilket är ju världens enklaste maträtt att göra. Matlagningsgrädde, grillad kyckling, söt-sur sås, lite ketchup, banan, servera med bacon och jordnötter på med ris. Rätten tar ju ca 5 minuter att fixa till och sedan bara in i ugnen. 

Efter middagen snackade ett tag och jag försökte ta mig ur det årliga traditionella kvällsbadet som vi gör varje år... Det blåste ute och regnade och jag bara kände "neeejj..." till att bada. Men, vad gör man inte för att hålla igång traditioner. Vi gick ner till bryggan där det var helt tomt (konstigt!!) och slängde av oss handdukarna. Jag var först i och hoppade bara ner för bryggan. Det var faktiskt varmare än vad man trodde men det kan ju bero på att det var ca 15-16 grader i vinden?! Cicci hoppade också i men Linda gick ner för stegen och gjorde ett (så kallat) "kärringdopp". Vi tog några snygga bilder nere vid bryggan och sedan skyndade vi oss upp igen för att "tina" upp.

Linda, Cicci och jag

Vi snackade en hel del, skickade bilder till varandra och bara njöt utav den sista kvällen tillsammans. Det känns lite konstigt att de redan ska sticka imorgon! Tiden har gått så fort vilket är ett bra tecken på att man har haft det jättekul. Jag kommer träffa Cicci och Sandra definitivt igen innan jag sticker tillbaka till London med Thea och Linda börjar universitetet nu i Lund och Linköping så de kommer vara lite svårare att få tag på. Det känns som sommaren har gått så fort - om mindre än en månad så börjar jag min tredje termin i London, shiiitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar