tisdag 13 augusti 2013

Swedish Reunion, dag 1

Jag vaknade imorse vid niotiden och skickade snabbt iväg ett sms till Cicci för att kolla om de var påväg eller inte. Klart de var påväg - Cicci och Sandra satt i bilen mot Norrköping där de skulle hämta både Linda och Thea. Skönt tänkte jag! Nu skulle allt snack börja om bara några timmar.

Jag gjorde iordning mig, plockade undan lite i huset och sedan gav mig iväg till morfar där jag jobbade i ett par timmar. Det är jättemysigt att jobba hos morfar för man kan ta lite pauser och snacka med honom, eller hjälpa honom med lite iPhone frågor  - så kul att få umgås bara med honom utan resten av familjen, det är inte ofta man får sådana tillfällen då man inte bor i Sverige så man får ta vara på varje sekund.

Efter jag hade handlat och kommit tillbaka så haglade det hemma... Jag bara nej. Inte så kul när alla kommer till Göteborg och man inte kan vara utomhus! Som tur var så dök solen upp och det blev ganska bra väder tillslut.

Fint hagel på balkongen

Hela gänget kom vid fyratiden och då var det full rulle med att snacka och verkligen komma ikapp på allt om alla. Jag hade fixat fika som var klar när de kom så vi satt där med kaffe och bulle och bara snackade i flera timmar. Vi tog ett snabbt besök till ICA också innan middagen. Jag gjorde lax, potatis och sherrysås till middag och alla gillade det vilket var roligt. Efter några glas vin och mycket prat så var det dags att sova. Tror vi alla sov gott efter denna dagen och är taggade för morgondagen då vi ska ut till landet. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar