lördag 10 augusti 2013

Hem till Lerum igen!

Mamma ringde imorse och bad mig fixa lite saker så jag fick snabbt ge mig iväg tillbaka till Lerum. Det regnade och var riktigt dåligt väder så man tackade "vädergudarna" att vi fick lite uppehåll och en fantastisk kväll igår! Jag stack iväg vid ettiden och det var rätt lagom då jag hade fått order att stanna både på Allum och på Kvantum innan jag fick komma hem.

Väl hemma igen med allt som mamma ville ha så gjorde jag lite lunch åt mig själv, det blev en utav mina favoriträtter: bacon, stuvad spenat och makaroner. Mums! Det ser kanske inte ut som världens delikatessmat, men det är det, det kan jag lova!

Godaste maten! 

Mamma hade varit på IKEA tidigare under dagen och beställt en säng till Fredriks rum. Han får inte plats i sin gamla säng längre då den är byggd för ett barn från 3-13 år, inte för en 180 cm lång man kanske. Vi kände att vi var rätt rutinerade då vi visste precis hur vi skulle få upp denna stora säng i trappan och in till hans rum. Vi låg på alla fyra och skruvade fast sängbenen så allt skulle vara klart tills Fredrik kom hem - han visste ingenting om detta utan det skulle bli en överraskning, förhoppningsvis en positiv sådan! Slutresultaten blev så här - lite större än hans gamla kanske...

Hans nya rum med den MYCKET stora sängen

Vid åttatiden stack mamma och jag iväg för att först besöka mormors grav och sedan köra ut för att hämta Fredrik på Landvetter. Jag körde hela vägen ut vilket var skönt eftersom jag ska köra ut mamma och Fredrik igen imorgon då de ska tillbaka till KL (Malaysia). Efter en liten väntad så kom en söt liten Fredrik ut genom dörrarna och jag fick en jättegod kram från min lilla bebis. Så kul att ha honom tillbaka, han är verkligen bara bäst!

I väntan på att han ska komma...

Min lilla bebis lillebror!

När vi kom hem väntade jag och mamma på att han skulle gå upp på sitt rum och märka denna stora uppgradering i sitt rum, men det tog ju sin lilla tid. Tillslut fick jag leda upp honom för vi kunde inte vänta längre... Han blev ialla fall jätteglad vilket var roligt! Skönt för honom att kunna sova ordentligt. Vi åt lite sen middag och det blev mammas kyckling, ris och kurrysås - hon gör den bäst utav alla! Mums så god den var! Jag och Fredrik satt uppe och snackade till nästan halvtre då bestämde vi för att släcka och sova. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar