torsdag 8 augusti 2013

Kungälvsdejt med mamma

Efter frukosten stack mamma och jag iväg till Kungälv "city" för att äta lite lunch och fixa lite saker. Vi gick in på Smycka där mamma köpte ett par jättefina Efva Attling örhängen och jag kollade runt lite. Vi åt sedan lunch på ett jättemysigt fik inne i staden. Det blev ett besök inne på Systemet också. Man är allt lite nervös fortfarande när man går där inne precis som man inte får vara där, även fast jag vet att jag får det nu. Jag har nog inte kommit över det lilla hindret i huvudet som säger att man fortfarande är under 20. Klart, man vill ju inte känna sig allt för bekväm där heller...

Klockan halvtre hade jag tid för att fixa naglarna så jag stack iväg och gjorde mig fin. Hon som gör mina naglar heter Ida Palm och är otroligt duktig! Hon jobbar just nu på Hairfashion i Kungälv så om ni vill ha riktigt fina naglar så rekommenderar jag henne starkt! Jag är jättenöjd med resultaten än en gång.

Nya naglar

När jag kom ut till Rörtången igen var mamma runt och sa hejdå till de flesta här ute. Det är alltid kul att gå runt till de olika husen och säga hej, alla känner varandra så himla bra vilket är så mysigt! Mamma och jag åt sedan lite rester från quinoan och laxen till middag. Sedan blev det filmkväll med lite ostbricka vilket var jättemysigt. Vi såg på Sparkle vilket är en sångfilm och själv tycker jag musiken är jättebra - handlingen är väl kanske inte den bästa men det är en mysig tjejfilm om man gillar sång och musik. Det blev isängs rätt tidigt vilket var skönt. Imorgon är det fest hos grannen så det gäller att vara igång och pigg, ska bli jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar