söndag 4 augusti 2013

Stellas dop!

Imorse vaknade  man lite småtrött efter morgondagen men det var ingenting att tänka på idag. Jag tog en dusch, drack mycket vatten, en kaffe och lite frukost - efter det var livet bra igen. Vid elvatiden stack vi iväg till Långedrag för att vara itid så jag fick öva till dopet då jag skulle uppträda. Vi kom väl fram vid tolvtiden vilket var helt perfekt för mig att öva på pianot och sången. Allt kändes bra!

Mamma och jag fick vänta ett litet tag innan vi kunde komma in i kyrkan då det var en gudstjänst på gång

Innan dopet skulle börja så väntade vi i ett litet rum precis bredvid entrén. Thomas blev gudfar och Stella trivdes så bra i hans famn. Han skulle hålla henne genom dopet vilket jag kände var skönt eftersom jag redan var lite nervös på hur det skulle gå för sången och då skulle jag varit ännu mer nervös om jag skulle hålla Stella och inte trilla eller något liknande.

Fina Stella och Thomas

Efter ungefär halva dopet så var det dags för mig att spela. Det gick faktiskt riktigt bra och jag är super nöjd. Det var dock lite svårt att hålla tårarna inne när man såg hur Stanely och Angelika hade tårar som rann ner för kinderna. Jag fick fokusera på Stella och publiken men islutet kollade jag på paret då det kändes som om jag hade mina känslor under lite bättre kontroll.

Mitt uppträdande med sången jag skrev själv "Our Star"

Jag fick skriva på ett fadderbevis

Dopet var så fint och det gick jättebra. Vi skrattade gott för båda de två bebisarna som döptes sov genom hela ceremonin - detta händer ju inte ofta! De var så duktiga, de vaknade inte ens när de tog vatten på huvudet. Efter dopet stack vi iväg till ett annat ställe där vi åt tårta och drack champagne osv. Där var det också många som ville hålla Stella så hon bars runt från person till person men hon vaknade inte för det.

Mina två tjejkusiner: Nicole och Stella

Mamma fick också hålla busungen

Efter dopet stack vi hem till Lerum då pappa sticker tillbaka till Malaysia imorgon och det är närmare Landvetter därifrån. Vi gjorde goda kantarellmackor till middag och man bara satt och njöt för det var så gott. Efter det stack vi över till grannarna på ett glas vin och lite ostbricka. Det blev ett kanonslut på en jättebra dag! Känns lite konstigt att pappa ska sticka imorgon och jag själv ska vara kvar i Sverige i över en månad till. Tur och bra att jag har mycket planerat så man inte känner sig allt för ensam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar