fredag 2 augusti 2013

Lång resa till Sverige!

Klockan halvnio gick jag upp och åt lite frukost. Vi lyckades komma iväg rätt bra i tid då vi satt i bilen redan vid halvtio. Det tog knappt en timma för oss att komma ut till flygplatsen vilket var bra då jag inte hade kunnat checka in online igår kväll utan behövde stå och köa vid disken. Allt gick jättebra så jag snabbade mig igenom hela passkontrollen och allt de andra för att sedan ta mig till loungen där jag tog mig en kaffe. Jag skrattade gott för jag hade fått tusen boarding-kort kändes det som eftersom jag skulle både mellanlanda i München och i Zürich: lång resa framför mig. 


När man satt på flyget så såg man hur man lämnade detta fina hav med fina stränder, och tre timmar senare så landade jag i någonting kallare... 

Utsikten över Malaga

Bergen med snö vid Schweiz

I Zürich satte jag mig på en lounge och åt lite lunch. Man får ju knappt någon mat när man är på så korta flyg som dessa så man blir ju lite hungrig - speciellt när man har en resa på nästan 10 timmar för att komma från A till B.

Min lunch

Loungen

Väl på Landvetter så fick vi ta en buss för att komma från flyget till terminalen. Själv kände jag ju att det var otroligt onödigt eftersom alla vet hur "stort" Landvetter är... not. Jag kan säga att jag fick se ställen utav denna flygplats som jag aldrig har sett innan, hade ingen aning om att de ens fanns. Väl framme vid terminaler så stod det inga plan vid gaterna så man undrade lite varför vi behövde ta en buss och de inte bara kunde parkera planet vid flygplatsen. Jag fick min resväska snabbt och utanför stod pappa och väntade på mig. Så kul att få se honom igen.

Mamma hade varit och köpt lite ost som vi smaskade i oss när vi kom ut på Rörtången. Jag älskar ostar så en bit sådant med ett glas rött var helt perfekt. Man sov jättegott sedan på kvällen!

Äntligen hemma igen!

Det är faktiskt kul att vara hemma nu. Man har allt saknat detta stället också och att få träffa kompisar och familj. Supermysigt! Nu är det inte många dagar kvar tills pappa sticker så vi får ta vara på varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar