tisdag 20 augusti 2013

Nur i Sverige, dag 1

Idag vaknade jag itid för att sticka och hämta Nur på flygplatsen. Det ska blir så roligt att ha henne här! Hon har ju aldrig varit i Sverige innan och det ska bli speciellt kul att få visa henne vart jag kommer ifrån, hon lär ju kunna förstå mig och vad jag pratar om på ett helt annat sätt. Så kul!

När hon kom så satte vi oss direkt i bilen och åkte till Lerum för att lämna sakerna. Sedan stack vi direkt in till stan för att fixa lite ärenden och för att äta lunch. Vi åt på en uteservering där vi tog lite kaffe osv. Hon verkade redan tycka om Göteborg och alla mysiga ställen! Vi gick runt lite efter lunchen och tog en glass och satte oss vid ån där Paddan går emellanåt. Supermysigt!

Nur

Nur och jag

Jag

Vi åkte förbi Kvantum på vägen hem och köpte lite lax för att kunna göra lite pasta på kvällen. Efter middagen fick vi för oss att bada i Aspen, det var ju lite utav en chock för Nur kan man säga... Hon är van med 35 grader och det är det ju inte direkt i Aspen kan man ju säga! Vi låg i ett bra tag och tillslut var det jag som var den som ville gå upp för jag var kall, gissar att jag inte har samma "badgener" som denna kvinna!

Jag och Nur redo för att gå ner till vattnet

Vi satte oss där uppe på balkongen och värmde oss med filtar, varma drycker och bara snackade. Så roligt att få ha henne här - dessa dagarna kommer bli toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar