lördag 3 augusti 2013

Poängpromenad och grillkväll!

Idag efter frukosten fick vi väldigt sorgliga nyheter - en välkänd man gick bort här imorse som har bott här på Rörtången länge. Vi tänker på hans familj idag. Det var väldigt fint för att hela Rörtången hade flaggan på halvstång!

Morgonen börjades inte på den bästa noten, men det blev bara till en bättre och bättre dag ändå. Jag träffade Lovisa Bååth och en utav hennes kompisar (Viktoria) och vi gick tillsammans runt poängpromenaden. Jag kommer varje år sist eller nästsist men detta året vet jag inte vad som hände - fick någon "super power". Det slutade med att jag fick 18 poäng och kom tre i damtävlingen, helt sjukt! Jag var ju rätt nöjd att jag för första gången blev uppkallad för att hämta pris, det blev ett iPhonearmband för att ha när man är ute och springer eller gymmar. 

Vilken seger!

Senare på kvällen var det dags för en grillkväll. Lovisa hade stuckit hem för att fixa lite saker och kom sedan ut vid tiotiden igen. Vi grillade hamburgare vilket var gott och mysigt. Alla satt på filtar och det är alltid lika roligt! Verkligen kul att jag landade så perfekt så jag hann med denna kvällen.

Mamma och jag

Det blev sent sittande utomhus

Vid tolvtiden stack vi vidare hem till Högstedt och dansade loss på deras terrass. Festen var inte slut där utan vi drog vidare upp till Lovisas hus. Vi var ett gott gäng där uppe också. Jag kom väl i sängs vid fyratiden - kändes bra. Imorgon blir det dop för finaste Stella, det ska bli supermysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar