torsdag 29 augusti 2013

Pappa landat i Sverige!

Efter lite förseningar landade pappa äntligen i Sverige, men dock inte hans väska. Jag väntade ett litet tag i bilen men sedan gick jag in för att träffa min lilla far. Han kom ut med världens leende och jag märkte hur mycket jag hade saknat honom och hur otroligt roligt vi kommer ha det dessa nästa 10 dagar! Ser verkligen fram emot att spendera riktigt gott med tid med honom!

En liten bild på mig själv

Jag körde runt honom lite till passkontrollen, fixade lite saker och sedan lämnade av honom på kontoret. Sedan var det rakt in till stan för att träffa Nicole som var hemma i Göteborg för dagen innan hon stack iväg till Arvika igen. Vi handlade lite och fikade sedan var det dags att säga hejdå eftersom hon hade en ganska lång bilresa framför sig. Det var dock super mysigt att få träffa henne en snabbis ialla fall! Lika roligt varje gång, jag har saknat henne denna sommaren.

Pappa ringde och hade snackat med Tobbe som hade fixat biljetter till division ett matchen Öis mot Gais. Tobbe är ju ett Gais fan så det var roligt att få se spelet. Man går ju på sådana matcher för sällan, jag tycker det är roligt. Dock är det ganska dyrt förhållande vis. I London när jag såg Manchester City mot Chelsea så betalade jag ungefär 450 SEK och för att se denna matchen som inte ens är allsvenskan skulle jag behövt betala nästan 200 SEK. Om man tänker på priserna och vad man får så är det ju ganska dyrt att gå på fotboll i Sverige eller ovanligt billigt i England. Matchen slutade ialla fall oavgjort 1-1 så det var väl på gott och ont. Passningen under spelet var kanon men bollen lyckades aldrig gå in i mål.

Matchen

Jag körde dem hem efteråt eftersom jag bara hade druckit vatten under kvällen. Ibland får man ställa upp, eller som man också kan kalla det: "Pay back time"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar