tisdag 6 augusti 2013

Upp till Grundsund och Rönnängs Brygga

Vid tiotiden bar mamma och jag iväg till Grundsund. Jag körde enda vägen upp dit vilket tog sin lilla tid men det var bara bra att öva eftersom jag ska köra med Volvon under våran tjejträff nästa vecka. Allt gick superbra vilket var skönt. När vi kom fram var det lite fika som gällde och, såklart, presentöppning för fina Nicole som fyllde år nu i fredags.

Tjejsidan: Helene, Nicole och jag

Killsidan: Victor och Thomas

Det tog sin lilla tid men tillslut var alla presenterna öppnade och en glad Nicole kramade om oss två och tackade. Hon fick en ICE klocka och rosa Beats högtalare - kanonbra att ha på sommaren.

Söta Nicole med sina presenter

Vi bestämde oss för att gå en lite promenad runt Grundsund ner till en ny brygga som de hade nyss byggt. Nicole hade baddräkten med och hon hoppade i direkt. Det var riktigt varmt i luften så jag kände väl att det skulle vara rätt skönt att hoppa i jag med - herregud vad det var svalt i vattnet dock! Det var nog runt 19 grader så det är väl helt okej i Svenska mått men inte efter man har bott i Malaysia i 10 år och sedan varit i Spanien i fem veckor. När man väl kom i märkte man hur "uppfriskande" det var men det var ingen direkt njutningsfaktor utan det blev mest ett "in-och-ut" dopp.

Jag i vattnet!

Nicole, jag och Helene

Vi gick upp och böt om för att sedan sticka till en restaurang i Fiskebäckskil som heter Brygghuset där vi skulle äta lunch. Jag åt jättegoda köttbullar med potatis, brunsås och lingonsylt. Inte varje dag man äter sådana delikatesser!

Helene, Nicole och mamma

Efter lunchen traskade vi runt i området och tillslut kom vi till en minigolfbana. Nu var det Nilsons mot Cederkvist. Tyvärr måste jag erkänna att Cederkvistarna förlorade... MEN jag vann över mamma så jag kom inte sist ialla fall. Jag måste själv säga att jag nog inte är den bästa på minigolf men det är ändå roligt att spela!

Nicole, jag och Helene framför banan

Vi drog oss tillbaka efter några timmar och då var det dags för mamma och mig att sticka vidare. Vi hade planerat att äta middag på Rönnängsbrygga då jag inte har varit där på hela sommaren. Maten där är ju helt otroligt god! När vi väl kom fram så satt Marika Thonell några bord bort - helt sjukt hur liten världen är! Hon var där med två tjejkompisar så vi gick fram och hälsade, alltid lika roligt att träffa dem. Mamma och jag beställde in det vanliga: skagentoast till förrätt och jag en combo C3 tillvarmrätt och mamma vitlöksgratinerade kräftor.

Skagentoasten

Min combo C3 med krabbklor och kräftor, mums!

Rätt som det var dök Johan, Pia, Jonas och Joma upp med hela familjen. Gud vad roligt det var att se dem igen! Vi ska ha middag med dem imorgon men det var kul att träffa dem lite extra ändå. De andra som var i restaurangen kollade på mamma och mig precis som vi kände alla, det kanske man gör eller så var just de man känner på samma ställe just då? :-)

Johan, Pia, Jonas och Joma

Det blev ett jättebra slut till en kanondag. Jag körde hem till Rörtången och vi var nog hemma vid halvtolvtiden vilket var precis perfekt. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar