måndag 12 augusti 2013

Frisörbesök och lite till

Idag ringde Thomas mig vid niotiden och undrade om jag kunde köra skåpbilen till kontoret, de behövde nämligen den idag. Jag fick ringa morfar och se om han kunde hjälpa mig att hämta mig vid kontoret sedan så jag kunde komma hem på något sätt. Det gick jättebra så klockan kvart över tio var jag på kontoret och lämnade nycklarna. Skönt att få de avklarat!

Nästa stopp var hos frisören där jag skulle färga och klippa av topparna på håret. I början utav sommaren så var mitt hår helt perfekt: mörkbrunt. Eftersom solen har skinit på det så har det bleknat och nu känns det som det är orange eller någon slags kopparfärg... Inte direkt vad jag känner mig bekväm i. Så nu fixade en jätteduktig frisörska till dig och det blev så bra. Lite mörkt just nu men det ska nog lägga sig lite till innan håret får den färg som det ska ha. Hon klippte av en liten bit också så nu känns håret så himla fräscht och lätt - precis som jag vill ha det!

Nya hair-do:n

Efter klippningen hämtade jag en städerska som städade hela vårt hus. Det tog sin lilla tid men efter 5-6 timmars arbete och 700 kr senare så var hon helt klar med hela huset, super skönt att hon gjorde det då jag får hit hela Swedish Reunion gänget imorgon.

Jag ringde Erika på kvällen och vi bestämde att ha middag lite spontant så jag fixade lite middag och hon kom över på en jättetrevlig kväll. Det är sällan man träffar sådana kompisar som man skrattar så man gråter och som man kan ha de djupaste konversationerna med. Helt sjukt hur mycket vi två har varit med om tillsammans och hur nära vi än är idag. Det finns en anledning varför vi kallar oss för "evighets bästisar", det är verkligen vi. Vet inte vad jag skulle gjort utan en kompis som denna!

Finaste Erika!

Tack Erika för en kanontrevlig kväll och jag lägger mig nu så jag laddar batterierna inför tjejsnacket imorgon med hela svenska gänget från Malaysia. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar