torsdag 22 augusti 2013

Nur i Sverige, dag 3

Vädret var helt sjukt bra idag så vi gick ner till farfar och solade. Jag som är van att det alltid (nästan) är så himla dåligt väder under sommaren i Göteborg har fått en helt ny bild på denna stad efter att ha varit här nästan hela augusti - det är ju nu man ska vara här, inte i maj, juni eller juli... Augusti ska det vara! Nur och jag snackade som tusan medan vi låg i två solstolar och kollade ut över badplatsen på Rörtången. Barnen hoppade i havet som tusan och det var flera som simmade så vi tänkte att det inte kunde vara så kallt i vattnet då. Vi hade fel! Eftersom Nur är här så måste vi ju bara bada i havet också (nu efter premiärbadet i Aspen). Vi tog oss ner på handikappsstegen och det var inte de 19 graderna som alla sa att det var. Möjligtvis 14. Det blev ett snabbt dopp med lite småtjut från oss båda, sedan skyndade vi oss tillbaka till solstolarna där vi kom fram till att vi trivdes bäst!

Sola, sola, sola!

Vid femtiden kom Robin över till oss och vi åkte till Kungälv för att gå ut på Fars Hatt på kvällen. Tyvärr så var det ingen trubadurkväll så vi stannade hos Robin på kvällen istället. En tjej som heter Malin kom också och sedan Evelina senare på kvällen. Vi var ett jättegott gäng tillslut och hade det jätteroligt. Det är roligt att få visa Nur mina kompisar som jag har här och för henne att få en bild på hur jag har det när jag tillbringar min tid här.

Robin blandar drinkar

De färdiga drinkarna!

Nur under kvällen

Nur och Malin

Jag och Nur

Malin, Robin och jag

Jag och Malin

Vi somnade gott på kvällen. Imorgon är det grillfest hos oss på Rörtången vilket ska bli jätteroligt, hoppas vi blir ett gäng! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar