söndag 2 september 2012

24 timmar i London

Jag landade i London den 2 September for andra gången i mitt liv klockan 17:35. Planet var något försenat. Medan planet landade tittade jag ut genom fönstret i hopp av att snart se den stad som jag ska kalla mitt 'hem' de nästa 3.5 åren. Staden som kommer bli 'min'; inte mammas, pappas eller Fredriks.

Vi kom till landvetter med fem väskor och massa annat att bära med på planet. Vi hade vägt alla väskor och kunde vara lugna att vi hade de kilo som vi behövde. Man kan fundera på hur mycket man behöver ha med sig när man ska vara borta i tre månader (kommer hem till jul), men när man väl öppnar sin garderob och granskar den noga så är det mycket som man inte kan 'leva' utan.


Efter några timmar så satt vi i en taxi på väg till Reid Hall, Regent's Park, min nuvarande adress. Det kändes som hemma igen när man insåg att det var vänstertrafik och att många var ifrån ett asiatiskt land. När vi tillslut, efter mycket hjälp av snälla studenter, fick upp väskorna till mitt rum så hade jag ingen aning om hur jag skulle få plats med allt. Mamma och jag bestämde oss för att ta en paus, vi båda kände oss hungriga. Vi åt Italienskt. 


Efter middagen så satsade vi 110% och lyckades packa upp allt. Jag har nu flyttat in i ett rum som jag kan kalla 'mitt'. Efter en dusch och lite funderingar så sitter jag och skriver detta, lite smått nervös om hur det ska gå imorgon, känner folk varandra? Är alla nya? Man hör ljud utanför dörrar och fönster, massa skratt och jubel. Jag tror jag kommer trivas här. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar